توقف عملیات شناسایی زمینی نیروهای آمریکایی در غرب عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک منبع امنیتی از توقف عملیات شناسایی زمینی نیروهای آمریکایی در غرب عراق در پی حمله پهپادی اخیر به نیروهای حشد الشعبی در این منطقه خبر داد.

به گزارش کردپرس، یک منبع امنیتی در فرماندهی نیروهای حشد الشعبی در استان الانبار در غرب عراق بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در گفت و گو با پایگاه خبری السومریه نیوز اعلام کرد که در واکنش به حمله پهپادی اخیر به نیروهای تیپ 45 این سازمان، نیروهای آمریکایی عملیات شناسایی زمینی خود در بیابان های واقع در این استان مرزی را متوقف کردند.

منبع مذکور در این باره اظهار داشت: به دنبال حمله هواپیمای بدون سرنشین به دو خودروی حشد الشعبی در شهرستان القائم در غرب الانبار، نیروهای امنیتی از دیروز تاکنون شاهد عملیات شناسایی نیروهای آمریکایی در مناطق بیابانی استان نبودند.

این منبع امنیتی همچنین تصریح کرد: توقف عملیات شناسایی زمینی نیروهای آمریکایی بخشی از اقدامات پیشگیرانه آنها در مناطق غربی برای جلوگیری از هر گونه عملیات انتقام جویانه است؛ نیروهای آمریکایی مستقر در این مناطق همچنین در تمامی اماکن امنیتی خود در شهرهای مختلف استان الانبار، اقدامات احتیاطی را افزایش داده اند.

منبع مذکور که نام وی فاش نشده، در این باره افزود: نیروهای آمریکایی در حال حاضر برای انجام عملیات شناسایی و تامین حفاظت برای نیروهای مستقر خود در شهرهای مختلف استان الانبار، از هواپیماهای جنگی استفاده می کنند.

یادآور می شود که فرماندهی حشد الشعبی عصر یک شنبه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این که دو هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی نیروهای تیپ 45 این سازمان را در جاده میان مناطق عکاشات و القائم در شمال غرب استان الانبار و در 15 کیلومتری مرز مشترک عراق با سوریه هدف قرار دادند، تاکید کرد که در نتیجه این حمله یکی از نیروهای ارشد حشد جان خود را از دست داده و یک نیروی دیگر نیز به شدت زخمی شده است.

فرماندهی حشد الشعبی در بیانیه خود ضمن تاکید بر این که حمله پهپادی مذکور با پوشش هوایی منطقه مورد هدف از سوی نیروی هوایی آمریکا، وجود یک بالن بزرگ پایش در نزدیکی محل وقوع حادثه و همچنین آغاز مرحله چهارم عملیات نظامی موسوم به اراده پیروزی در غرب عراق برای تعقیب عناصر باقی مانده گروه تروریستی داعش همزمان بوده، خاطر نشان ساخت که این حمله مانع از اقدام نیروهای حشد در ایفای نقش ملی خود در مبارزه با تروریسم، دفاع از خاک عراق و امنیت و کرامت آن و همچنین مقابله با تجاوز و حامیان آن نمی شود.

کد خبر 146406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha