تاکید عمار حکیم بر لزوم مشارکت همگان در اداره کرکوک

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رهبر جریان حکمه بر لزوم مشارکت همگان در اداره استان کرکوک و اهمیت برقراری ثبات در این استان مورد مناقشه تاکید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، دفتر اطلاع رسانی عمار حکیم، رهبر جریان ملی حکمه بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی در دفتر خود در شهر بغداد، پایتخت عراق میزبان یک هیئت از رهبران سیاسی استان مورد مناقشه کرکوک در شمال این کشور بوده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، حکیم در دیدار با اعضای هیئت مذکور به ریاست ارشد صالحی، رهبر جبهه ترکمانی و عضو مجلس نمایندگان عراق، وضعیت کنونی کرکوک به عنوان شهر برادری و یک عراق کوچک در بر گیرنده همه قومیت های این کشور را با آنها مورد بررسی قرار داده است.

رهبر جریان حکمه ضمن تاکید بر لزوم حضور و مشارکت همگان در اداره شهر کرکوک و ترسیم آینده آن، خاطر نشان ساخت که ثبات این شهر از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که برای ثبات عراق اهمیت زیادی دارد.

حکیم در رابطه با فعالیت جریان حکمه به عنوان یک حزب مخالف دولت عادل عبدالمهدی، نخست وزیر کنونی عراق نیز ضمن بیان ماهیت اقدامات اتخاذ شده از سوی این جریان برای ایجاد دولت در سایه، استیضاح مقامات دولت فدرال و تشکیل جبهه ملی اپوزیسیون، تاکید کرد که در چارچوب قانون اساسی در راستای اصلاح رویکرد دولت، نظارت بر عملکرد آن و تصحیح اشتباهات فعالیت می کنند.

کد خبر 147043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha