افزیش تدابیر امنیتی نیروهای حشد الشعبی در نوار مرزی عراق و سوریه

سرویس عراق و اقلیم کردستان - به دنبال انتشار گزارش های حاکی از بمباران پایگاه های حشد الشعبی در نزدیکی نوار مرزی عراق و سوریه، منابع آگاه از افزیش تدابیر امنیتی نیروهای حشد در این منطقه خبر می دهند.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، برخی منابع در نیروهای مرزبانی عراق بعد از ظهر امروز (دوشنبه) اعلام کردند که ساعاتی پس از انتشار گزارش های حاکی از کشته و زخمی شدن شماری از افراد در نتیجه انفجارهای ناشی از بمباران پایگاه گروه های وابسته به حشد الشعبی در داخل خاک سوریه و در نزدیکی نوار مرزی دو کشور، گروه های مذکور در منطقه مرزی مشترک گشت های امنیتی سیار و پیاده راه اندازی کردند.

منابع مذکور که نام آنها فاش نشده، در این باره تاکید کردند که گروه های حشد الشعبی حضور خود در نوار مرزی واقع در حد فاصل مناطق القائم در شمال غرب استان الانبار در غرب عراق و البوکمال در شرق استان دیر الزور در شرق سوریه را افزایش داده اند.

به گفته این منابع، خودروهای چهار چرخ محرک متعلق به حشد الشعبی در منطقه مرزی مشترک در حال گشت زنی هستند و نیروهای این سازمان نیز به طور گسترده در حال تردد در دوی سوی مرز هستند جایی که بر خلاف نیروهای ارتش و مرزبانی عراق، اجازه ورود به خاک سوریه را دارند.

این در حالی است که پیشتر منابع محلی و امنیتی مختلف اعلام کرده بودند که پایگاه های برخی گروه های حشد الشعبی در داخل خاک سوریه و در نزدیکی شهر مرزی البوکمال پس از نیمه شب گذشته هدف حملات هوایی پی در پی به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین ناشناس قرار گرفته و در نتیجه آن نیز چندین انفجار شدید روی داده است.

در رابطه با قربانیان احتمالی این حملات نیز برخی منابع از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای حشد الشعبی خبر دادند جایی که یک منبع امنیتی عراقی با استناد به اطلاعات دریافتی از منابع موجود در داخل البوکمال، شمار قربانیان را 18 کشته و 38 زخمی اعلام کرد در حالی که دیده بان حقوق بشر سوریه به عنوان یک نهاد مستقل مخالف نظام حاکم در این کشور مدعی شده بود که مواضع نیروهای ایرانی و شبه نظامیان وابسته به آن هدف حمله قرار گرفته و در نتیجه آن نیز دست کم 18 نفر جان خود را از دست دادند.

کد خبر 147263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha