توافق عراق و عربستان برای بازگشایی آزمایشی گذرگاه عرعر از 15 اکتبر

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق از توافق با عربستان بر سر بازگشایی آزمایشی گذرگاه مرزی میان دو کشور از اواسط ماه آینده میلادی خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (INA)، مقامات این کشور و عربستان سعودی پیش از ظهر امروز (پنج شنبه) بر سر بازگشایی آزمایشی گذرگاه عرعر در مرز مشترک دو کشور از 15 اکتبر آینده به توافق رسیدند.

کاظم العقابی، رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق در گفت و گو با اینا در این باره اظهار داشت: به دنبال توافق با طرف سعودی، گذرگاه مرزی عرعر میان دو کشور روز 15 اکتبر به صورت آزمایشی بازگشایی می شود.

العقابی پروژه گذرگاه مرزی عرعر را سرآغاز توافق های بیشتری میان عراق و عربستان برشمرد و تاکید کرد که این یک گام مثبت در راستای بازگشایی همه گذرگاه های مشترک میان دو کشور به شمار می آید.

در همین حال، ماجد المرزم، سرپرست اداره کل گمرک عربستان نیز به نوبه خود خاطر نشان ساخت که گذرگاه مرزی عرعر با عراق به تجهیزات پیشرفته مجهز شده تا تردد خودرو میان دو کشور تسهیل شود و تجارت میان آنها نیز توسعه یابد.

لازم به ذکر است که گذرگاه مرزی عرعر از زمان اشغال کویت از سوی رژیم سرنگون شده بعث در سال 1991 میلادی تاکنون همچنان بسته مانده با این حال طی سال های اخیر شاهد تردد حجاج عراقی سرزمین وحی و برخی هیئت های دیپلماتیک بوده است.

کد خبر 147392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha