612 هیئت مذهبی برنامه‌های ایام محرم را در کردستان برگزار می کنند

سرویس کردستان - رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان گفت: برنامه‌های ماه محرم امسال با مشارکت مردم در 612 هیئت مذهبی استان برگزار می‌شود.

به گزارش کُرد پرس، نورعلی خزاعی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان، اظهار کرد: امسال با حمایت‌ها و مشارکت‌های مردم استان کردستان برنامه‌‌های محرم در 612 هیئت مذهبی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام محرم طی محرم امسال در کردستان، افزود: برگزاری 24 مراسم همایش شیرخوارگان حسینی(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان، برگزاری 120 ایستگاه سلامت و صلواتی مردمی با رعایت کامل موارد ابلاغی، برگزاری 400 محفل قرآنی در هیئات، مساجد و حسینیه‌ها که شرایط حضور مخاطبین را دارند و برگزاری 175 مراسم دسته‌روی در روزهای تاسوعا و عاشورا با رعایت کامل نکات بهداشتی از جمله این برنامه‌هاست.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان با اشاره به حضور 500 روحانی و ماموستا برای سخنرانی در برنامه‌های ایام محرم و مشارکت 400 مداح نوحه‌خوان در این برنامه‌ها، ادامه داد: برگزاری 200 روضه خانگی ویژه خانواده‌های هیئات مذهبی از دیگر اقداماتی است که در ماه محرم انجام خواهد شد.

خزاعی از تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی کمک‌های مومنانه در ایام محرم خبر داد و یادآور شد: جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نیز جزو برنامه‌های هیئات مذهبی استان در ایام محرم خواهد بود.

وی تهیه و پخت 28 هزار پرس غذای گرم و توزیع بین مناطق محروم در شهرها و روستاهای استان و انجام تبلیغات محیطی را از دیگر برنامه‌های هیئات مذهبی در استان اعلام کرد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان حفظ سلامت مردم و عزاداران را از مهمترین اهداف خادمان عاشورایی دانست و گفت: رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت عزاداران در تمامی برنامه‌ها رعایت خواهد شد.

خزاعی اظهار کرد: تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر نیز کلید وازه هیئات مذهبی استان است و محرم نیز تجلی امر به معروف بوده و بی‌شک قیام امام حسین(ع) نیز برای اجرای همین فریضه الهی بوده است.

وی از امام حسین(ع) بعنوان محور وحدت و انسجام اسلامی در استان یاد کرد و افزود: ارادت مردم کردستان به اهل بیت علیهم السلام تحسین برانگیز است و مردم این خطه از میهن همواره علاقه و وفاداری خود را به خاندان رسول گرامی اسلام(ص) نشان داده‌اند.

کد خبر 14824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha