دیدارهای جداگانه برهم صالح با مدیرکل یونسکو و رئیس بانک جهانی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس جمهوری عراق در ادامه دیدارهای خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، با با مدیرکل یونسکو و رئیس بانک جهانی نیز دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از بغداد الیوم، پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری عراق امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور در جریان سفر خود به شهر نیویورک آمریکا برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، با ادره آزوله، مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (UNESCO) نیز دیدار و گفت و گو کرده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، صالح در دیدار با آزوله ضمن تاکید بر اهمیت نقش آفرینی یونسکو در زمینه برنامه ریزی برای پشتیبانی از وضعیت فرآیند آموزشی در عراق، تلاش های این نهاد بین المللی در راستای ثبت شهر باستانی بابل در جنوب بغداد در فهرست میراث جهانی را نیز ارج نهاد.

رئیس جمهوری عراق و مدیرکل یونسکو در دیدار خود همچنین همکاری دو جانبه در زمینه محافظت از میراث فرهنگی و انسانی، نقش این نهاد در استرداد آثار باستانی به سرقت رفته عراق و لزوم تقویت حفاظت از این آثار را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نهاد ریاست جمهوری عراق در بیانیه دیگری نیز از دیدار صالح با دیوید مالپس، رئیس بانک جهانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل خبر داده و تاکید کرد که دو طرف زمینه های همکاری دو جانبه به ویژه در زمینه توسعه و سرمایه گذاری را بررسی کردند.

در این بیانیه نیز آمده که رئیس جمهوری عراق در دیدار با مالپس ضمن تاکید بر اهمیت پشتیبانی بانک جهانی از پروژه های اقتصادی تامین کننده نیازها و اولویت های کشورش و تقویت تلاش های توسعه طلبانه در راستای توانمندسازی بغداد جهت تحقق برنامه اصلاحات اقتصادی، خاطر نشان ساخت که عراق به لطف برقراری ثبات محسوس در این کشور، گام های بزرگی در این زمینه اتخاذ کرده است.

یادآور می شود که صالح در جریان سفر خود به نیویورک برای شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل تاکنون به ترتیب با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور، کلاوس شواب، بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره مجمع جهانی اقتصاد، رومن رادف، رئیس جمهوری بلغارستان، سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهوری گرجستان، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفت و گو کرده است.

کد خبر 148242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha