حکومت در تلاش برای ایجاد دشمنی بین مردم است/مهم داشتن اراده مشترک برای تغییر نظم موجود است

سرویس ترکیه - سنجر در سخنرانی اخیر خود با اشاره به بازتولید حکومت از طریق ایجاد دشمنی بین مردم، خواستار ایجاد ائتلافی با اراده مشترک برای تغییر حکومت شد.

به گزارش کردپرس، مدحت سنجر رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در سخنرانی امروز خود با بیان این که حکومت از نفرت افکنی و دشمنی تراشی برای حفط بقای خود تلاش می کند، خواستار ایجاد ائتلافی با اراده مشترک برای تغییر این حکومت شد.

مدحت سنجر با شرکت در چهارمین کنگره حزب دوباره تاسیس سوسیالیت (SYKP)، درباره اتفاقات اخیر ترکیه گفت: «این روشن است که ترکیه یک کانون آتش است، روشن است که حکومت با غارت و خونریزی و دروغ گویی، این کشور را تار و مار کرده است، و با آتش سوزی های اخیر نیز آن را سوزانده است. فکر می کنم اصلا نیازی به یادآوری این ها نیست.»

او با بیان این که اساس حکومت ترکیه بر خونریزی و دروغ بنا نهاده شده است گفت: «سامانی وجود دارد که موجب بازتولید این حکومت ها می شود و تا زمانی که این سامان تغییر نکند، تنها تغییر دولت ها چیزی را تغییر نخواهد داد.»

او با مسئول دانستن اپوزیسیون برای عدم تغییر نظم موجود گفت: «با وجود همه همبستگی ها و مقاومت یکپارچه، متاسفانه باز هم ما به عنوان اپوزیسیون نتوانستیم موفق عمل کنیم. حالا باز هم نمونه مشابهی در پیش روی ماست. ما باید برای تغییر این امپراتوری جنایت اقدام کنیم.»

سنجر با اشاره به دیدار اخیرش از مناطق درگیر آتش سوزی در میلاس و بدروم، گفت: «حکومت در تلاش است تا با استفاده ابزاری از این آتش سوزی نظم موجود را بازتولید کرده و بقای خود را تضمین کند. برای این کار بر سیاست های مبتنی بر نفرت پراکنی و ایدئولوژی نژادپرستانه تکیه می کند. آنها می خواهند با این سیاست های نفرت انگیزانه، بین همه اقشار جامعه اعم از کارگران، فرودستان، دهقانان، و به ویژه بین ترک و کرد دشمنی ایجاد کنند.»

سنجر همچنین با یادآوری حمله های خیابانی اخیر گروه های خودسر نژادپرست بر علیه شهروندان کرد، گفت: «حکومت با این کار می خواهد ترس را در خیابان ها گسترش دهد. با این همه واقعیتی که می بینیم خیلی فرق دارد. ما کارگرانی را دیدیم که در مناطق درگیری آتش سوزی جان خود را به خطر انداختند؛ مردمی که با وجود همه دشمنی افکنی ها، باز هم برای خاموش کردن آتش دور هم جمع شده بودند.»

او در توضیح مفهوم فلسفی - اجتماعی "تز یازدهم" گفت: «ما می توانیم جهان را به شیوه های گوناگون تفسیر کنیم، کاری که فیلسوفان کرده اند. اما نکته اصلی این است که ما بتوانیم جهان را تغییر دهیم. بنابراین مهم نیست که نام آن را چه بگذاریم، مهم این است که ما با ایجاد پیشرفته ترین ائتلاف دموکراتیک راه را برای ایجاد یک جمهوری دموکراتیک در ترکیه باز کنیم. مهم اراده جمعی مشترک برای تغییر این نظم دروغین و حکومت نژادپرست است.»

کد خبر 14844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha