مسئولین به جای شکایت از خبرنگاران، جوابیه بدهند

سرویس ایلام - رئیس خانه مطبوعات استان و رسانه های استان ایلام از دستگاه‌های اجرایی خواست طبق بخشنامه اجرایی استاندار ایلام، شکایت‌های خود را در محاکم قضایی از رسانه‌ها پس بگیرند و برابر قانون در مقابل مطالب رسانه‌ها جوابیه بدهند.

سامی شهبازی به کردپرس گفت: "خبر" یکی از ارکان مهم توسعه و یکی از میزهای قدرت است که صیانت از آستان آن، صیانت از حق نظارت عمومی جامعه است و خبرنگاران استان ایلام در بزنگاه های مهم و زمانی که همه چیز غبارآلود و پر از تناقض و راست و دروغ است، با روشنگری های مبتنی بر قانون و اخلاق رسانه، پیشقراولان شفافیت و احقاق حقوق عامه هستند.

رئیس خانه مطبوعات استان ایلام ادامه داد: نگرش سازمان اجتماعی کار خبری، خبرهای مبتنی بر «اتفاق» یکی از انواع شناسایی شده اخبار هستند که رویدادی است که برای آن برنامه ریزی نشده و عامل تبدیل آن به خبر، کسی به غیر از عامل آن رویـداد است؛ چیزی که گاها در سطح استان اتفاق می افتد و توجه زیادی را خارج از اراده رسانه ها، برانگیخته می کند.

وی رعایت اصول حرفه ای را از شاخصه های جامعه رسانه استان خواند و گفت: نگاه و نقد درون گفتمانی در این صنف کار درست را از نادرست جدا می کند و به صاحب رسانه واقعی، شأنی بالا، جهت بخش و شفافیت ساز بخشیده است.

رئیس خانه مطبوعات استان ایلام تصریح کرد: در کنار این بالندگی و نشاط، خبرنگار باید از منبع خود مطمئن باشد و صحت و سقم اخبارش را بتواند راستی آزمایی کند و سپس "داستان" خود را از واقعه و خبر برای مردم روایت کند.

شهبازی خاطرنشان کرد: در استان ایلام اگر در هر زمینه ای موفقیتی به دست آمده است، بلاشک دارای پیوست رسانه ای محکم و استخوان داری بوده است و شاغلان واقعی رسانه یک پای ثابت آرامش بخشی و تزریق امید به جامعه بوده و هستند و در این ماههای کرونایی که بر استان گذشته است، یار و یاور بی منت مدافعان سلامت و دانشگاه علوم پزشکی استان بوده اند.

رئیس خانه مطبوعات و رسانه های استان ایلام با تاکید بر اینکه آثار منفی این همه گیری منحوس در اقتصاد و معیشت خبرنگاران کاملا مشهود است، تصریح کرد: آگهی های مناقصه و مزایده اندک شده و این مهم درآمد اهالی واقعی مطبوعات و رسانه را ضعیف کرده و با این اوصاف خبرنگاران جدا از مسائل شغلی خود، هرگز وظیفه اجتماعی خویش را کنار نگذاشته اند و در کار آموزش، اطلاع رسانی و تحلیل منصفانه چالشهای استان، همواره از هیچ کوششی کوتاهی نکرده اند.

شهبازی ادامه داد: البته این راه پرخطر، گاهی ممکن است با لغزشهایی نیز مواجه شود که سعه صدر در مواجهه با آن از سوی مسئولین، مطالبه عمومی جامعه خبری رسمی استان است و بی گمان رسانه های رسمی استان، خود را از نقد مبری نمی دانند و قدردان تمام مسئولان اجرایی و قضایی هستند که به دشواریهای امر خبری و اطلاع رسانی آگاهی داشته و همواره پشتیبان خبرنگاران بوده و سعی کرده اند موارد ایجاد شده را با کمترین هزینه حل کنند.

وی همچنین خواهان اعلام رضایت دستگاه های اجرایی در محاکم قضایی از رسانه‌ها طبق بخشنامه اجرایی استاندار ایلام شد و خواست که نقدها را مشفقانه نگاه کنند و برابر قانون از جوابیه استفاده کنند تا پرونده شکایت در مراجع قضایی گشوده نشود.

رئیس خانه مطبوعات استان تاکید کرد: رسانه های رسمی ؛برادری خود را در تمام صحنه های توسعه و پیشرفت استان ثابت کرده اند و بخش مهمی از همدلی وامید آفرینی این روزهای استان؛ مرهون بصیرت و نگاه دقیق آنهاست واین باید به عنوان یک ودیعه قابل تقدیر است در نزد مسئولان به یادگار بماند.

شهبازی تصریح کرد: با گسترش شبکه های مجازی و ورود افراد غیرمتخصص به حوزه تحلیل و اطلاع رسانی در استان، باز هم اصحاب واقعی رسانه با جهت دهی درست و عالمانه در مقابل مقابل فیک نیوزها و افراد غیررسمی رسانه! مجرای سالم خبری را صیانت می کنند.

کد خبر 1488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha