سوغات کرونا؛ مرگ ماهانه ٢٠ نفر در مهاباد

سرویس آذربايجان غربی- فرماندار مهاباد گفت: از ابتدای شروع کرونا در شهرستان مهاباد ۴۱۴ نفر در این شهرستان جان باخته اند و به طور متوسط هر ماه ۲۰ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا فوت کرده اند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، عارف خدرلو امروز یکشنبه ١٧ مرداد ماه با اشاره به اینکه متاسفانه وضعیت شهرستان مهاباد به لحاظ کرونا مطلوب نیست، افزود: ۹۰ درصد ظرفیت تنها بیمارستان شهر تکمیل شده است و ۸۰ درصد بستری های بیمارستان متعلق به بیماران کرونا است.

او بیان کرد: از ابتدای شروع شیوع این بیماری در شهرستان مهاباد ۴۱۴ نفر در این شهرستان جان باخته اند و بر این اساس هر ماه ۲۰ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا فوت کرده اند.

او با تاکید بر استفاده از ماسک گفت: امر واکسیناسیون بسیار مهم است و مردم باید مسئولیت پذیرانه نسبت به دریافت هر دو دز واکسن اقدام کنند.

خدرلو تصریح کرد: ظرفیت روزانه شهرستان تزریق ۳۰۰۰ واکسن است، اما متأسفانه به دلایل غیر منطقی عده ایی در دریافت واکسن تعلل می‌کنند.

فرماندار مهاباد از مردم خواست نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند تا همه گیری کرونا به سلامت سپری شود، او افزود: حتی بعد از دریافت واکسن، پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک باید اولویت قرار گیرد.

او با اشاره به وضعیت قرمز مهاباد گفت: در صورت تداوم این وضعیت مجبور خواهیم بود برخی از واحدهای صنفی را تعطیل کنیم و محدودیت ها را دوباره اعمال کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد نیز گفت:از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان تاکنون ٣١هزار و ٨٣١ آزمایش کرونا انجام گرفتە کە ٧هزار و ٥١١ مورد آن در بیمارستان امام خمینی، ١٢هزار و ٦٧٠ مورد آن در مرکز تخصصی غربالگری کرونا، ١١هزار و ٦٥٧ مورد آن نیز توسط تیم‌های رهگیری انجام شدە است.

دکتر بها الدین حسینی افزود: از تعداد کل نمونەگیری‌‌های انجام‌شدە تا بە امروز، بیش از ١١هزار و ١٧٩ مبتلا بە بیماری کرونا در سطح شهرستان شناسایی شدە کە ٢هزار و ٥٤٦ بیمار نیاز بە بستری در بیمارستان داشتە و تعداد ٧هزار و ٤٩١ نفر نیز بە صورت سرپایی در منزل تحت درمان قرار گرفتەاند.

او بیان کرد: متاسفانه از مجموع بیماران شناسایی‌شدە تاکنون، نزدیک بە ٤١٤ نفر بر اثر ابتلا بە کرونا جان خود را از دست دادەاند کە از این تعداد ٣٨٤ نفر ساکن مهاباد بودەاند.

حسینی با اشاره بە افزایش تیم‌های واکسیناسیون بە ١٨ تیم، گفت: خوشبختانه شهرستان مهاباد از لحاظ ظرفیت واکسیناسیون در استان رتبه دوم را داراست. تاکنون بیش از ٢٨هزار و ٧٧٩ نفر دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردەاند کە این تعداد بیش از ٧هزار و ٤١ نفر موفق بە تزریق دُز دوم کرونا شدەاند.

او در پایان گفت: خانه کەوین، خانە سالمندان، کارکنان بهداشت‌ودرمان، کارکنان نظام مهندسی و نظام پرستاری، زندانیان بالای ١٨ سال، تاکسیرانان، معلمین و خبرنگاران جزو آمار فوق محسوب می‌شوند وبه زودی کارمندان بانک هم به این آمار افزوده خواهند شد.

کد خبر 14901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha