رویت مونولیت در نیکنامده، چوب بنایی و فتوشاپ‌بازان فضای مجازی

سرویس ایران- ادعای رویت نهمین مونولیت مرموز جهان در نیکنامده لواسانات خبری بود که طی ۲۴ ساعت اخیر در رسانه‌ها چرخید و سوژه داغ واکنش‌های جدی و شوخی کاربران فضای مجازی شد؛ شایعه‌ای مجازی همراه با تصویر که پس از چند ساعت از سوی فرماندار شمیرانات تکذیب شد.

به گزارش کُرد پرس به نقل از ایرنا، مونولیت‌ اسرار آمیز پس از چرخش در ۸ نقطه جهان، از جمله هلند، انگلستان، آلمان، کانادا، استرالیا و بلژیک، این‌بار در نیکنامده بخش لواسانات دیده شد! این خبری است که روز گذشته نه تنها در فضای مجازی بلکه در برخی سایت ها دست به دست شد و در نهایت سید مهدی ساداتی، فرماندار شمیرانات آن را تکذیب کرد.

وی با انتشار تکذیبه‌ای اعلام کرد: این موضوع توسط نهادهای مربوطه در فرمانداری مورد بررسی قرار گرفت؛ در محدوده‌ای که وجود مونولیت در آن ادعا شده بود، اثری از چنین شیئی دیده نشد و این خبر تکذیب می‌شود.

پس از گذشت چند ساعت نیز برخی خبرنگاران با انتشار تصاویری، مونولیت ساختگی نیکنامده در فضای مجازی را چوب بنایی دانستند که با فتوشاپ از سوی برخی کاربران به شکل مونولیت درآمده بود و رسماً به این ماجرا خاتمه دادند.

اما مونولیت چیست؟ بازی موجودات فرازمینی‌ با انسان‌ها، شوخی فتوشاپی و یا هنر دست هنرمندان؟

مونولیت اصطلاحی است که پس از رویت سازه‌ای فلزی و اسرار آمیز با ارتفاع ۳ متر در جنوب شرقی بیابان‌های ایالت یوتا آمریکا توسط سرنشینان یک پرواز کاری در نوامبر ۲۰۲۰ بر سر زبان‌ها افتاد.

تام دانفورد، یک طراح ۲۹ ساله اهل ساسکس غربی، اعلام کرده بود مونولیت جزیره وایت (انگلستان) کار اوست و این کار را صرفاً برای سرگرمی انجام داده است.

ظاهر شدن این مونولیت‌های اسرارآمیز با رویدادهای فیلم ادیسه فضایی (۲۰۰۱) از استنلی کوبریک مقایسه شده است که در آن از یک مونولیت فضایی به عنوان نمادی تکرارشونده برای نمایش تکامل انسان استفاده می‌شود.

برت هاچینگز خلبانی که اولین مونولیت را در صحرای یوتا کشف کرد در گفت‌وگو با یک رسانه محلی گفته‌بود: فکر می‌کند این سازه‌ها کار یک هنرمند موج نو یا یکی از طرفداران فیلم کوبریک باشد.

کد خبر 1492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha