جولان کرونا در کردستان/موج پنجم به دنبال رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی

سرویس کردستان - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و بی تفاوتی مسئولان و مردم موجب شد تا موج پنجم به این شدت شیوع پیدا کند.

به گزارش کُرد پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ابراهیم قادری اظهار کرد: این موج همانند موج های قبلی است ولی از لحاظ تعداد بستری پیش بینی می شود که افزایشی باشد، همانگونه که در استان روز به روز شاهد افزایش شمار بیماران بستری هستیم.

وی با بیان اینکه هنوز آمار مرگ و میر در کردستان بالا نیست، افزود: انتظار داریم میزان مرگ و میر بر اثر کرونا تغییر چندانی نداشته باشد، هرچند در برخی استان ها این آمار بالا است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه این موج در استان هنوز در یک سوم اول خود قرار دارد، ادامه داد: فرصت لازم برای کنترل بیماری وجود دارد به شرطی که مسئولان و مردم با جدیت به پروتکل های بهداشتی عمل کنند.

قادری با اشاره به اینکه هر جا که تجمعی با حضور بیش از ۱۰ تا ۱۵ نفر در فضای بسته باشد، میزان سرایت بیماری رشد فزاینده ای خواهد داشت، یادآور شد: باید تجمعات به هر صورت ممکن کم شده و در کنار آن افزایش استفاده از ماسک در تمام اماکن عمومی الزامی شود و فعالیت رستوران‌ها و مکان هایی از این دست، حتما بیرون بر شود که اگر این اقدامات انجام شود، کنترل موج پنجم کار سختی نخواهد بود.

وی به فعالیت ۱۱ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان اشاره کرد و بیان کرد: در صورت افزایش سهم واکسن استان، آمادگی افزایش این مراکز تا ۱۶ مرکز را داریم، ضمن اینکه تاکنون ۱۳ درصد جمعیت استان علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

کد خبر 14946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha