ربوده شدن شهروندان عفرینی توسط نیروهای میت

سرویس سوریه - در ماه گذشته 37 غیر نظامی عفرینی توسط میت و نیروهای تحت کنترل ترکیه ربوده شده اند.

به گزارش کردپرس، 37 غیر نظامی عفرینی در ماه گذشته از سوی سازمان اطلاعات ترکیه (میت) و نیروهای تحت کنترل حکومت ترکیه ربوده شدند و از برخی از آنان باج خواهی شده است.

ابراهیم شیخو سخنگوی سازمان حقوق بشر عفرین، در گفتگو با هاوار، از ربوده شدن 37 شهروند غیر نظامی عفرینی در یک ماه گذشته، توسط میت، خبر داد و گفت برخی از این شهروندان برای بازگشت به خانه هایشان مبالغ هنگفتی پول پرداخته اند.

او با بیان این که تلاش ترکیه برای تغییر ساختار جمعیتی در عفرین ادامه دارد گفت: «21 خانه و محل کسب به دلایل واهی مصادره شده است. حکومت ترکیه حتی اجازه شخم زدن زمین ها را که پیش از این به مردم داده بود از آنها گرفته است.»

شیخو از مصادره محصولات کشاورزی 30 روستا توسط گروه الخدمه (یکی از گروه های تحت نظارت حکومت ترکیه) خبر داد و گفت که گروه دیگری به نام سلطان مراد (از گروه های تحت نظارت ترکیه) نیز 150 اصله درخت زیتون را مصادره کرده اند.

شیخو در پایان از جامعه بین المللی خواست برای بازگرداندن مردم عفرین به خانه هایشان تلاش کند.

فرات نیوز نیز در خبری مشابه، از ربوده شدن یک زوج عفرینی ساکن روستای خلکو در بخش بلبله عفرین، به نام محمد خلیل حاجی حسین و همسرش، خبر داد و نوشت که از سرنوشت این افراد اطلاعی در دست نیست.

فرات همچنین به نقل از منابع محلی می افزاید که میت پیش از این از محمد خلیل حاجی حسین 6 هزار دلار برای آزادی خانواده اش پول گرفته است.

کد خبر 14952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha