ایدئولوژی یزیدیان زمان بر علیه همه کسانی است که می خواهند هویت خود را آزادانه  زیست کنند

سرویس ترکیه - HDP با انتشار بیانیه ای ضمن گرامی داشت ماه محرم، از حکومت ترکیه به عنوان یزید زمان یاد کرد.

به گزارش کردپرس، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با انتشار بیانیه ای ضمن گرامی داشت حلول ماه محرم، حکومت ترکیه را یزید زمان دانسته، و از امام حسین (ع) به عنوان نشان دهنده راه کسانی یاد کرد که در برابر ظلم تسلیم نمی شوند.

در این بیانیه که با امضای تولای حاتم اوغولاری رئیس کمیسیون مردم و باورها، در سایت رسمی HDP منتشر شده، آمده ست:

«در سال 680 میلادی، در سرزمینی به نام کربلا، در قلمرو عراق کنونی، حضرت امام حسین (ع) و 72 تن از یارانش به دلیل عدم بیعت با یزید خلیفه اموی، توسط هزاران تن از سربازانش قتل عام شدند. کربلا سمبل مقاومت کسانی است که با تسلیم نشدن در برابر جور مرگ را به جان خریدند، کسانی که در برابر بی عدالتی از حقیقت دفاع کردند، کربلا سمبل مقاومت کسانی است که در برابر ظلم سر خم نکردند...

بر اساس باورهای علویان به یاد حضرت حسین و یارانش که گرسنه و تشنه در کربلا به طرز وحشیانه ای به شهادت رسیدند، از آن روز تا کنون 12 روز روزه و عزاداری، انجام می گیرد.

برای علوی ها نه کربلا به پایان رسیده است و نه یزیدیان تمام شده اند. آنها هم در زمان حکومت عثمانی، و هم در دوران جمهوریت از سوی حاکمان زمان، فرو دست واقع شده، و ایمانشان ناچیز دیده شده، و خودشان بارها قربانی کشتار شده اند. ایدئولوژی یزید در زمان حاضر نه تنها بر علیه علوی ها بلکه بر علیه همه کسانی عمل می کند که می خواهند هویت خود را به آزادی زیست کنند...

موضع حسینی کسانی که 1341 سال پیش در کربلای اموی مقاومت کردند، نشان راه مقاومت برای همه مظلومان امروز است. به عنوان حزب دموکراتیک خلق ها آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه کسانی را داریم که در برابر ستم سر خم نکردند، و در برابر ظلم یزیدیان جانب مظلومان را نگه داشتند.

حق پناه ما و خضر رفیق راهمان باشد.»

کد خبر 15004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha