طرح «نذر خون» در کردستان اجرا می‌شود

سرویس کردستان - مدیرکل انتقال خون استان کردستان از اجرای طرح «نذر خون» در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت: دو پایگاه ثابت سنندج و سقز پذیرای عزاداران اهداکننده خون خواهد بود.

به گزارش کُرد پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون کردستان، محمدسعید کریمیان اظهار کرد: روزهای تاسوعا و عاشورا فرصت خوب و مناسبی برای ترویج فرهنگ اهدای خون سالم، مستمر و برنامه‌ریزی شده است که در این ایام از شهروندان به‌ویژه عزاداران حسینی دعوت می‌شود در طرح «نذر خون» مشارکت فعالانه‌ای داشته باشند.

وی افزود: طرح نذر خون برای هفتمین سال پیاپی در استان کردستان اجرا می‌شود و هدف از اجرای این طرح توزیع اهداکنندگان خون از آغاز محرم تا پایان صفر، دسترسی دائم به خون و فرآورده‌های خونی کافی و سالم در همه روزهای سال است.

مدیرکل انتقال خون کردستان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته تمام پایگاه‌های سیار خون در روزهای تاسوعا و عاشورا پذیرای اهداکنندگان در قالب طرح نذر خون بودند، ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال جاری فقط دو مرکز ثابت سنندج و سقز پذیرای عزاداران حسینی هستیم.

کریمیان با اشاره به تأمین ۱۰۰ درصدی نیاز مراکز درمانی استان، یادآور شد: خون مازاد بر نیاز استان با توجه به شرایط کرونا و کاهش آمار اهدا خون در کشور، در قالب شبکه خون‌رسانی کشور، در قالب چندین محموله خون به استان‌های نیازمند به خون ارسال شده است.

وی بیان کرد: نیاز بیماران به خون همیشگی است و پاسخگویی به این نیاز با استمرار مراجعه و مدیریت حضور اهداکنندگان امکان‌پذیر است که طرح نذر خون با توزیع اهداکنندگان و حفظ ذخایر خون در این زمینه کمک شایانی به ما کرده است.

مدیرکل انتقال خون کردستان به ساعات کاری مراکز ثابت اهدای خون شهرستان‌های سنندج و سقز در تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و گفت: ساعت کاری این اداره در روزهای تاسوعا و عاشورا از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۹:۳۰ شب بوده و تعداد کارکنان برای سهولت اهدای خون عزاداران افزایش یافته است.

کریمیان با اشاره به اینکه در دهه اول محرم پارسال ۷۷۱ نفر برای اهدای خون به مراکز ثابت سنندج و سقز مراجعه و از این تعداد ۶۷۴ نفر موفق به اهدای خون شدند، اظهار کرد: از ابتدای امسال بیش از ۱۳ هزار نفر به انتقال خون استان مراجعه کرده و ۱۱ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

کد خبر 15063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha