تقویت مدارس علمی اهل سنت، اولویت مرکز بزرگ اسلامی است

سرویس کردستان- نماینده ولی فقیه در کردستان، اولویت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور را تقویت مدارس علمی اهل سنت اعلام کرد و یادآور شد: باید ماموستاها و علمای جدید برای ترویج و تبلیغ دین جذب کرد تا روستاها خالی از عالمان دینی نباشند.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، حجت‌الاسلام عبدلرضا پورذهبی در دیدار با روحانیون شهرستان کامیاران اظهار داشت: شعار و عمل ما باید رفع محرومیت در سه بخش اقتصادی، علمی و فرهنگی باشد چرا که محرومیت زدایی فقط به معنای انجام آن در حوزه معیشت مردم نیست.

وی با بیان اینکه روحانیون باید مطالبه‌گر محرومیت زدایی مردم در بخش اقتصادی باشند، افزود: علما باید برای رفع محرومیت از بخش‌های فرهنگی و علمی نیز نقش مهمی ایفا کرده و ایده داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان به خالی بودن برخی روستاهای شهرستان کامیاران از وجود ماموستا و روحانی اشاره کرد و گفت: برای رفع این مشکل می‌توان از دیگر مناطق استان، از علما برای تبلیغ امور دینی در این روستاها بهره برد.

وی بر تلاش برای رفع مشکلات معیشتی روحانیون استان تاکید و اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌هایی برای ارتقا معیشت علمای دینی وجود دارد که امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد بهبود وضعیت معیشتی آنان باشیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه باید سعی کنیم جوانان را به یادگیری علم ترغیب کنیم، افزود: همه بویژه روحانیون باید مراقبت باشند که جوانان فریب فرقه‌های انحرافی را نخورند و به آنان نپیوندند.

حجت‌الاسلام پورذهبی بر لزوم داشتن بصیرت در برابر دشمنان تاکید کرد و گفت: پیامبر اسلام(ص) همواره به رافت و مهربانی مشهور بوده و دین اسلام دین برادری و شفقت است اما عده‌ای با نام اسلام و با استفاده از افکار تکفیری می‌خواهند به آموزه‌های اسلامی ضربه بزنند که موفق به این کار نخواهند شد.

وی تاکید کرد: امروز عده ای به ظاهر حرف علمی می‌زنند اما در باطن سخنان جاهلانه بر زبان می‌آورند و جدا از مخالفت با نظام، با دین و علما نیز دشمن هستند که باید هوشیار بود و در برابر آنان ایستاد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: علم هدایتگر است و کسی که در این راه قدم بر می‌دارد هدایت الهی شامل حال او می‌شود اما این علم باید به بازوی تقوا و معنویت مسلح باشد.

کد خبر 1510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha