کشف و ضبط 317 کیلو گرم مواد غذائی فاسد در سنندج

سرویس کردستان - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: 317 کیلوگرم مواد غذائی غیر قابل مصرف در سنندج کشف و ضبط شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان, آرزو فلاحی از تشدید روند اقدامات نظارتی بر فعالیت اصناف مختلف بویژه مراکز عرضه مواد غذائی، انبارها و مراکز پخش عمده خبر داد و اظهار کرد: در سه روز گذشته 14 گشت مشترک ستادی از 63 واحد صنفی و در سطح بازدیدهای صورت گرفته توسط کارشناسان مراکز محیطی 477 صنف مختلف، اماکن ورزشی و مجتمع پزشکی مورد بازرسی و بازدید قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به وضعیت رنگ‌بندی شهر سنندج و حساسیت ویژه بر فعالیت مراکز یاد شده، از 208 مکان مرتبط با مراکز مذکور و مشابه در این مدت مورد بازرسی صورت گرفته و 12 مورد از مواد غذائی در این محل‌ها جهت تایید سلامت موادتهیه شده مورد نمونه برداری قرار گرفته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از کشف و ضبط 317 کیلوگرم مواد غذائی غیر قابل مصرف توسط بازرسین این مرکز در مدت یاد شده خبر داد و ادامه داد: در این بازدیدها 32 مورد اخطاریه 24 ساعته بهداشتی به متصدیان مراکز خاطی صادر شده که الزاما نسبت به رفع نواقص موجود در زمان تعیین شده اقدام نمایند.

فلاحی در زمینه کنترل کیفیت و سلامت نان شهر سنندج هم یادآور شد: در این مدت سه مورد نان خبازی‌ها از نظر تعیین میزان نمک موجود در نان و عدم استفاده از جوش شیرین مورد نمونه‌برداری قرارگرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات نظارتی بر بهبود کیفیت آب شرب شهری هم گریزی زد و بیان کرد: در مدت یاد شده 220 مورد تست کلر سنجی و 39 مورد نمونه‌برداری کنترل سلامت آب در نقاط مختلف شهری و روستاهای تابعه در راستای نظارت بر بهبود کیفیت آب شهر سنندج توسط بازرسین این مرکز به انجام رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: 29 مورد اخطاریه‌های صادر شده گذشته و سه مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه 190 توسط همکاران بهداشت محیط در این مدت جهت حصول نتیجه مطلوب مورد پیگیری قرار گرفته است.

فلاحی در زمینه حساسیت های ویژه بر انبارها و مراکز عمده عرضه مواد غذائی خام و بسته بندی شده و همچنین صنوفی که اقدام به تهیه و طبخ مواد غذائی به صورت بیرن بر، رستوران و یا مراکزمشابه هستند, اظهار کرد: اکنون با توجه به وضعیت قرمز سنندج از لحاظ کرونا و به موازات این مهم فعالیت‌های نظارتی در تمام زمینه های مرتبط با این مرکز و نظارت بر فعالیت گروه‌های مختلف شغلی با شدت و حساسیت ویژه انجام می‌شود.

وی افزود: در سه روز گذشته تعداد زیادی از مراکز عمده عرضه مواد غذائی و همچنین گروه غذاخوری‌ها و رستوران‌ها که غالباً به صورت ارایه غذا به صورت بیرون بر فعالیت دارند مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت لزوم موارد قانونی و لازم به متصدیان مربوطه ابلاغ شده و با مشاهده هر گونه قصور، کوتاهی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برابر قانون اقدام خواهد شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه نمونه‌گیری از شهروندان سنندجی در خصوص ابتلا به بیماری کرونا در مراکزی که به این منظور در نظر گرفته شده گریزی زد و ادامه داد: 353 نفر از همشهریان سنندجی در سه روز گذشته از نظر ابتلا به بیماری کرونا در مراکز یاد شده مورد نمونه‌بردای و تست قرار گرفته‌اند.

کد خبر 15126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha