حمله ترک ها به منازل و فروشگاه های شهروندان سوری در آنکارا

سرویس ترکیه - مردم منطقه آلتین داغ آنکارا در واکنش به کشته شدن یک جوان ترک، به منازل و فروشگاه های شهروندان سوری حمله کردند.

به گزارش کردپرس، در پی کشته شدن یک جوان ترک به دست شهروندان سوری مردم خشمگین، و ملی گرایان افراطی ترک با حمله به خانه ها و مغازه های شهروندان سوری در آلتین داغ آنکارا، همه چیز را ویران کردند.

دو شب پیش، در پی درگیری بین دو گروه از جوانان ترک و سوری در پارکی در منطقه آلتین داغ پایتخت، امیرخان یالچین جوان 18 ساله ترک، با ضرب چاقو توسط شهروندان سوری کشته شد. پس از این حادثه مردم منطقه به صورت شبانه راهپیمایی کردند و خواستار خروج پناهجویان افغانستانی و سوری از شهر شدند.

روز گذشته به درخواست شهروندان آنکارا، خانه های بسیاری که به پناهجویان اجاره داده شده بودند تخلیه شدند و مردم این افراد را از منطقه بیرون کردند.

شب گذشته نیز جو ناآرام در این منطقه ادامه داشت. راهپیمایی مردمی بر علیه حضور پناهجویان سوری و افغانستانی در شهر، به صحنه خشونت تبدیل شد. تمام شیشه های خانه هایی که پناهجویان در آن زندگی می کردند خرد شد، اموال آنها ویران شد و مغازه های متعلق به آنها به طور کامل نابود شدند. مردم خشمگین به شکستن تابلو ها و شیشه ها بسنده نکردند و با شکستن قفل مغازه ها وارد آنها شده و همه اموال موجود در آنها را تخلیه کردند.

با افزایش تنش و خشونت پلیس ضد شورش به منطقه اعزام شد و منطقه مورد محاصره پلیس قرار گرفت. با این همه بر اساس گزارش های محلی حضور پلیس هم کاری از پیش نبرد و افراد خشمگین به سوزاندن و تخریب اموال سوری ها ادامه دادند. روزنامه جمهوریت در گزارش خود نوشت که بسیاری از شهروندان سوری از بیم جان از منطقه فرار کرده اند.

تصاویر منتشر شده از این حوادث در فضای مجازی حاکی از شدت التهاب در جامعه است. برخی از احزاب و سیاستمداران با انتشار بیانیه هایی از مردم خواستند تا آرامش خود را حفظ کنند و رفتاری عاقلانه از خود بروز دهند. با این همه سیل نظرهایی که در زیر پست های مربوط به خشونت های دیشب منتشر شده است نشان از عمق نفرت و خشونت مستتر در جامعه است.

گفتنی است آلتین داغ یکی از مناطق چندگانه شهر آنکارا پایتخت ترکیه است که قسمت شمال شرقی شهر را پوشش می دهد. مردم این بخش از شهر طبقه متوسط هستند که از جهت ایدئولوژیک نیز نزدیک به حزب عدالت و توسعه (AKP) و حزب حرکت ملی (MHP) هستند.

کد خبر 15131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha