روابط سیاسی غرب با کردهای سوریه محدود است

سرویس جهان- دو کارشناس مسائل کردها و سوریه معتقد هستند که همکاری غرب با اداره خودگردان کردی در شمال سوریه به مسائل نظامی و امنیتی محدود می شود و این کشورها نمی توانند از کردهای سوریه حمایت سیاسی گسترده بکنند.

به گزارش کردپرس، هیئتی از اداره خودگردان کردی در شمال سوریه، روز 19 جولای 2021 با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه دیدار و گفتگو کردند.

بیریوان خالد، از مقامات اداره خودگردان و عضو هیئت دیدار کننده با ماکرون، درباره محتوای این دیدار به خبرگزاری فرانسه گفت: بیشتر بحث ها روی حمایت فرانسه از به رسمیت شناخته شدن اداره خودگردان نزد جامعه بین المللی متمرکز بود.

بدر ملا رشید، پژوهشگر مسائل خاورمیانه و کردها در مرکز مطالعات عمران در این باره به نشریه عنب بلدی گفته است کشورهای غربی تلاش می کنند روابط خود را در چهارچوب نظامی و امنیتی حفظ کنند و فرانسه سعی می کند که نوعی روابط سیاسی هم با اداره خودگردان داشته باشد. با این حال، رابطه فرانسه با کردهای سوریه در چهارچوب و محدودیت هایی است که آمریکا و سیاست این کشور در مورد سوریه تعیین می کند.

وی عدم حضور نماینده شورای میهنی کرد سوریه، جریان مخالف احزاب حاکم کرد در اداره خودگردان شمال شرق سوریه در دیدار با رئیس جمهور فرانسه را از عوامل عدم پیشرفت روند به رسمیت شناخته شدن رسمی این نهاد عنوان کرده است.

این پژوهشگر، کمپین اخیر برای به رسمیت شناخته شدن اداره خودگردان را اقدام دیگری در راستای پذیرش سیاسی اداره خودگردان عنوان کرد اما اناس شواخ، از پژوهشگران موسسه جوستر، کمپین اخیر کردها برای به رسمیت شناخته شدن رسمی اداره خودگردان را یک موفقیت در فضای مجازی خواند و گفت پذیرش بین المللی از این راه به دست نمی آید.

او ادعا کرد کشورهای غربی نمی توانند رابطه سیاسی نامحدود با کردهای سوریه داشته باشند و دیدار رئیس جمهور فرانسه با مقامات ارداه خودگردان، نه به درخواست مقامات فرانسه، بلکه به درخواست مکرر مقامات اداره خودگردان و با کمک لابی حامی کردها صورت گرفته است.

کد خبر 15149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha