تعریض محور پیرانشهر به نقده و سردشت در دستور کار است

سرویس آذربایجان‌غربی- استاندار آذربایجان غربی: گفت: ساماندهی ورودی شهر پیرانشهر به عنوان مطالبه ای تاریخی با همکاری بین بخشی میسر شده و سرعت بخشی به پروژه های تعریض محور پیرانشهر نقده و پیرانشهر سردشت نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش کردپرس؛ محمدمهدی شهریاری در جلسه بررسی پروژه های زیرساختی شهرستان پیرانشهر با تاکید بر اولویت بندی پروژه های نیمه تمام با وجود کمبود منابع مالی، افزود: تحرکات فنی و اجرایی خوبی در پروژه های راهسازی پیرانشهر رخ داده است.

او ادامه داد: ساماندهی ورودی پیرانشهر به عنوان مطالبه ای تاریخی به همت یک کار بین بخشی آغاز شده که با تخصیص منابع مالی مورد نیاز به زودی به اتمام می رسد.

شهریاری با اشاره به جایگاه پیرانشهر در ترانزیت بین المللی گفت: تعریض محورهای پیرانشهر به نقده و سردشت از نیازهای ضروری است که در محور نخست اقدامات عمرانی در دست اجراست و در محور سردشت نیز تعریض ۷.۵ کیلومتر در چند روز آینده آغاز خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به رویکرد جدی برای بهبود شاخص بهره مندی از راه آسفالته روستایی نیز تصریح کرد: شاخص بهره مندی از راه آسفالته روستایی در پیرانشهر ۶۴ درصد است که برای جبران این وضعیت امسال ۲۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت خواهد شد.

او به قابلیت سد سیلوه برای گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: بهره مندی از ظرفیت این سد برای ورزش های آبی و پرورش ماهی و هتلینگ به سرمایه گذاری مطمئن نیاز دارد و ما برای تحویل این پروژه به سرمایه گذاری با اهلیت مالی مناسب آمادگی داریم.

شهریاری کمک به لایروبی رودخانه ها، تامین اعتبار فرهنگسرای پیرانشهر و احداث کانال هدایت آبهای سطحی در شین آباد را از از دیگر پروژه های در دست اجرا برای اتمام در زمان اندک برشمرد.

به گزارش کردپرس، وضعیت جاده پیرانشهر به نقده که به جاده مرگ معروف است به علت ترافیک سنگین همواره جزو پرخطرترین محورهای استان و حتی کشور بوده است و تنها در طول ۸ روز اوایل مرداد ماه امسال بر اثر تصادفات جاده ای در این محور ۸ نفر کشته و بیش از ۱۵ نفر مصدوم شدند.

در واکنش به این مرگ و میر جاده ایی، نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس در تذکری شفاهی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفته بود: متأسفانه علیرغم گذشت 6 سال حتی یک متر هم از بزرگراه پیرانشهر به نقده به بهره برداری نرسیده، بارها به مسئولان وزارت راه و شهرسازی تذکر دادیم اما اقدامی انجام نشد، تا کی باید با اعتبارات قطره‌چکانی شاهد کشته و زخمی شدن مردم در جاده‌های غیراستاندارد باشیم.

کد خبر 15179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha