هشدار فرماندار قروه به شورای شهر؛ جلسات خانگی را ترک کنید!

سرویس کردستان- فرماندار قروه در پی درج شایعاتی مبنی بر برگزاری نشست های خانگی توسط شورای شهر برای انتخاب شهردار، هشدار داد و گفت که جلسات شورا خارج از صحن شورا وجهه قانونی ندارد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، حسین الماسی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری و معاونان و مسئولان واحدهای شهرداری قروه، خطاب به شورای شهر اظهار داشت: شورای شهر برای انتخاب شهردار جلسات خانگی را ترک کنند و قانونی جلساتشان را تشکیل دهند.

او تأکید کرد که در خانه جلسه تشکیل دادن رسمیت ندارد و غیرقانونی است لذا اعضای شورا هرگونه جلسه مرتبط به شورای شهر را باید در صحن شورا با صورتجلسه رسمی تشکیل دهند.

الماسی با بیان اینکه نباید مکری در کار باشد، افزود: هیچ آدمی از صداقت ضرر ندیده لذا با صداقت و راستی با مردم برخورد کنید و دست از اختلاف بردارید و شریک خلاف و کار غیرقانونی نشوید.

او سپس با اشاره به اینکه شهرداری نهادی است که با مردم ارتباط بیشتر و مستقیمی دارد، بیان کرد: ساختار شورا و شهرداری مهم است و باید شرایطی در شهر ایجاد نشود که هم برای مجموعه مدیریت شهری مشکل پیش بیاید و هم برای مردم.

به گفته الماسی شورای شهر باید کمیسیون های تخصصی را راه اندازی نمایند و برای اجرای پروژه های عمرانی، فرهنگی و هنری و ... تلاش کنند.

رئیس کمیته تطبیق شهرستان همچنین با انتقاد از عملکرد شهردار سابق گفت که در این دو سال هیچ پروژه عمرانی کار نشد و تنها با کلنگ زنی نمی شود دنبال عملکرد بود.

حسین الماسی با تأکید بر اینکه بودجه شهرداری یک و نیم برابر بودجه شهرستان است، تصریح کرد: با این بودجه می توان کارهای بسیاری کرد اما در این مدت هیچ حس مسئولیتی نبود و کاری برای شهر صورت نگرفت و به نام قانون کارها همه روی زمین ماند.

او خواستار انجام به موقع برای برگزاری مناقصه و مزایده شد و عنوان کرد که نباید برگزاری این مسایل مهم به روزهای آخر موکول شود و شهرداری نباید منتظر اقدام پیمانکار باشد و اگر پیمانکاری کار نکرد خود شهرداری وارد عمل شود و شهر را به حال خود رها نکند.

الماسی با بیان اینکه فضای سبز به بهانه صرفه جویی نابود شد یادآور شد که این درست نیست وقتی شهرداری توانایی انجام کاری را ندارد با بهانه های واهی از مسئولیتی که دارد خود را کنار بکشد.

او بر احداث گرمخانه تأکید کرد و گفت که شهرداری باید از همین الآن برای رفع آبگرفتگی در سطح شهر اقدام کند تا زمان بارندگی مستأصل نماند.

فرماندار قروه به یکی از پروژه های مهمی که می توانست اجرایی شود و بر فرهنگ شهرستان تأثیر بگذارد اشاره کرد و با انتقاد شدید از شهردار سابق، بیان کرد: پروژه پلاتوی قروه با وجود آنکه بودجه آن هم تأمین شده بود اما با کارشکنی شهردار مواجه شد و انتظار می رود شورا و شهرداری هرچه زودتر در این زمینه اقدام کنند و یک اثر فرهنگی از خود در شهر به جای بگذارند./

کد خبر 15180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha