خبرنگاران یکی از اعضای مجموعه شورای شهر خواهند بود

سرویس آذربایجان غربی- رئیس شورای اسلامی شهر پیرانشهر گفت: سیاست کلی مجموعه شورا در دور جدید بر موضع شفاف سازی است و این امر در انتخاب شهردار که با حضور رسانه‌ها انجام شد، نمود بیشتری پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، صفر تفاخر، رئیس شورای اسلامی شهر پیرانشهر در آئین تجلیل از خبرنگاران پیرانشهر که با حضور مجموعه شورا و اصحاب رسانه های شهرستان پیرانشهر در محل دفتر شورای شهر برگزار شد، بر شفاف سازی عملکرد مجموعه شورای شهر در دوره جدید تأکید کرد و گفت: سیاست کلی مجموعه شورا در دور جدید بر موضع شفاف سازی است چرا که بر این باوریم شورا زمانی موفق خواهد شد که معتقد به اصل شفاف سازی و تعامل با رسانه‌ها باشد که این امر در ابتدای راه با شفاف سازی در جلسه انتخاب شهردار نمود پیدا کرد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم جامعه ای پیشرفته داشته باشیم باید اصحاب رسانه ها را به عنوان یکی از اعضای مجموعه شورا تلقی کنیم تا بتوانیم با همکاری و همراهی بهتر در راستای رفع مشکلات مردم ‌گام بردارند چرا که رسانه ها اگر رسالت انعکاس و بازخواست کننده ی خود را به درستی ادا کنند بدون شک جدیت بیشتری در کار و انجام وظایف شورای شهر وجود خواهد داشت.

تفاخر در ادامه سخنان خود با تاکید بر این نکته که هیچ پرده و حائلی بین شورا و رسانه وجود ندارد، تأکید کرد: سعی خواهیم کرد با اصحاب رسانه تعامل و همراهی خوبی داشته باشیم چرا که موفقیت ما و شهرمان در گرو تعامل و همراهی با همدیگر است در غیر اینصورت به سرانجام مطلوبی نخواهیم رسید.

وی با تاکید بر این‌ نکته شورا هرگز مخالف نقد منصفانه نیست، اظهار داشت: نقد حق طبیعی یک رسانه است چرا که تا نقد نباشد پیشرفتی هم حاصل نخواهد شد همچنین تذکر و نقد در جای خود باعث از بین رفتن نقاط ضعف و تقویت بیشتر نقاط قوت در یک مجموعه خواهد شد.

تفاخر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش رسانه ها در دوران تبلیغات شوراها، اضافه کرد: نقش رسانه ها در برگزاری انتخابات بسیار موثر بود و بدون شک در شرایط حساس فعلی بدون حضور رسانه ها انتخابات نمی توانست رنگ و بویی شایسته داشته باشد.

در ادامه این مراسم خبرنگاران حاضر بر رعایت اصل شفاف سازی مجموعه شورا تأکید کردند و با بیان اینکه این صحبت ها در ادوار مختلف شورای شهر نیز تکرار شده است اما متأسفانه به آن عمل نشده است خواستار این شدند که حداقل مجموعه جدید شورا در دوره جدید به این شعار خود جامه عمل بپوشانند.

همچنین خبرنگاران خواستار حفظ اتحاد و همدلی در بین مجموعه شورای دوره ششم شدند تا تجربه تلخ چنددستگی و چند گروهی شورا در دوره های قبل تکرار نشود چرا که در نهایت آنچه از این اختلافات ضررمند می شود، شهروندان پیرانشهری هستند.

خبرنگاران نسبت به روند معرفی شهردار پیرانشهر اعتراض داشتند و مدعی بودند که لازم بود شورای شهر برای همه کاندیداهای تصدی پست شهرداری فرصت برابر فراهم می کردند تا همه آنها در حضور رسانه ها نسبت به معرفی و اعلام برنامه های خود اقدام ‌می کردند ولی در عمل این فرصت به ۳ نفر داده شد که در نهایت با انصراف یکی از آنها دو نفر نسبت به اعلام برنامه های خود اقدام کردند و مجموعه شورای شهر با ۵ رأی موافق مهندس "جمال احمدی" را برای تصدی پست شهرداری پیرانشهر معرفی کردند.

کد خبر 15215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha