سوء استفاده مالی شرکت بلال اردوغان از قلک های خیریه

سرویس ترکیه - روزنامه جمهوریت در گزارشی ادعا کرده که یکی از شرکت های پسر اردوغان از قلک های خیریه جمع آوری لباس و پول در سطح شهرها سوء استفاده مالی می کند.

به گزارش کردپرس، شرکت TÜGVA یکی از شهرکت هایی که توسط بلال اردوغان پسر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تاسیس شده است، به طور غیر قانونی قلک های خیریه ای را در سطح شهرها قرار داده و هیچ گزارشی از درآمد ناشی از آنها ارائه نمی دهد.

روزنامه جمهوریت چاپ امروز در گزارشی با عنوان «چشم طمع شرکت پسر اردوغان به قلک های خیریه» اعلام کرده که شرکت TÜGVA که توسط بلال اردوغان تاسیس شده است، درآمد کلانی از قلک های خیریه ای دارد که برای کمک به کودکان نیازمند در سطح شهر گذاشته شده اند. این قلک ها محفظه های بزرگی هستند که مردم لباس های تمیزی را که مورد استفاده شان نیستند در آن قرار می دهند. موسسات خیریه از طریق بازیافت یا فروش آنها برای کودکان و خانواده های نیازمند لباس تامین می کنند.

در این گزارش که به قلم محمت اینمز نگاشته شده است، آمده که پروژه «ضایعات صفر» که توسط وزارت شهرسازی و محیط زیست آغاز شده است، قلک هایی را در همه شهرها قرار داده تا ضایعات لباس در آنها جمع آوری شود. شرکت های بازیافت این ضایعات را مورد استفاده قرار می دهند. از سوی دیگر لباس هایی که آسیب زیادی ندیده اند پس از تمیز شدن به نیازمندان تحویل داده می شوند. حالا شرکت TÜGVA با رقابت با دیگران، قلک های لباس خود را در مناطق مختلف گذاشته و برخی شهرداری ها را تحت فشار گذاشته است تا قلک های خود را جمع آوری کنند.

برخی از انجمن های خیریه اعلام کردند که TÜGVA یک موسسه خیریه نیست و مانند سایر موسسات لباس ها را بازیافت نمی کند و به نیازمندان نمی دهد. حتی این موسسه بازارهای اجتماعی برای کمک به نیازمندان باز نمی کند و معلوم نیست که درآمد به دست آمده از قلک های لباس به کجا می رود.

مسعود ایندش نماینده این شرکت در برابر این پرسش روزنامه جمهوریت، می گوید که درآمد حاصل از قلک ها و صندوق های کمک را برای بورسیه به دانشجویان و ساختن خوابگاه استفاده می کند. با این این حال هیچ سندی از این که درآمد ناشی از این صندوق ها به کجا می رود از سوی این شرکت ارائه نشده است.

کد خبر 15219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha