محموله 3 تنی مرغ زنده بدون مجوز حمل بهداشتی قرنطینه ای توقیف شد

سرویس کردستان – مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: با تلاش اکیپ های دامپزشکی کردستان، یک محموله 3.1 تنی مرغ زنده بدون مجوز حمل بهداشتی قرنطینه ای قبل از خروج از استان توقیف شد.

مجتبی ورمقانی در گفت و گو با خبرنگار کُرد پرس، از توقیف یک محموله مرغ زنده که بدون گواهی حمل قرنطینه ای و به شکل غیر قانونی قصد خروج از استان را داشت در ساعت 3 بامداد روز 23 مرداد 1400 در یکی از شهرستان های استان خبر داد.

وی افزود: زمانی که اکیپ های اداره کل دامپزشکی استان کردستان خبری مبنی بر بارگیری قاچاقی یک محموله مرغ زنده بدون مجوز حمل بهداشتی قرنطینه ای به مقصد یکی از استان ها را دریافت کردند، بلافاصله و با هماهنگی های انجام شده خودرو یاد شده را شناسیی کردند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان ادامه داد: در حالی که راننده خودروی حامل بار قاچاق مرغ به شکل غیر متعارف و غیر طبیعی، سعی در فرار داشت در شهرستان کامیاران با هماهنگی نیروی انتظامی توقیف و مقدار 3 هزار و 100 کیلوگرم مرغ زنده ضبط موقت شد تا پس از دستور مراجع قضایی در اولین فرصت نسبت به کشتار آن در کشتارگاه های داخل استان با قیمت مصوب اقدام شود.

ورمقانی یادآور شد: این اقدام در شرایط حال حاضر بازار استان که در روزهای اخیر با‌ کمبود و حتی نبود گوشت مرغ مواجه بوده، اقدامی ارزشمند بشمار می رود.

کد خبر 15230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha