قطعی مکرر برق در مهاباد ۱۰ هزار قطعه مرغ مادر را تلف کرد

سرویس آذربایجان غربی- در دومین خسارت میلیاردی به صنعت مرغداری مهاباد طی سال جاری ، امروز رییس جهاد کشاورزی مهاباد گفت: به علت قطع جریان برق در یک واحد مرغداری در این شهرستان حدود ۱۰ هزار قطعه مرغ مادر تلف شدند.

به گزارش کردپرس، به نقل از ایرنا؛ جعفر ایمانیان با بیان اینکه میزان خسارت وارده به این واحد مرغداری در دست بررسی است اظهار داشت: این حادثه بر اثر ۲ بار قطع جریان برق و در مجموع به مدت بیش از سه ساعت روی داد.

او افزود: این واحد تولید تخم مرغ در روستای یوسف کند و با ظرفیت پرورش ۲۳ هزار مرغ مادر توسط بخش خصوصی در حال فعالیت است.

رییس جهاد کشاورزی مهاباد گفت: این نخستین حادثه از این دست در مرغداری های این شهرستان است که به دلیل قطع جریان برق روی می دهد.

خرداد ماه امسال نیز، مسئول تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد، از بین رفتن ۳۵ هزار عدد تخم مرغ خوابانده شده در یکی از واحدهای جوجه کشی این شهرستان به علت قطعی برق را رسانه ایی کرد. در این اتفاق بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت به بار آمد.

به گزارش کردپرس، در پی قطعی های مکرر برق در مهاباد از ابتدای سال جاری تا کنون همه واحدهای جوجه کشی و مرغداران از قطعی برق دچار خسارت شده و واحدهای دارای ژنراتورهای برق نیز از خسارت قطعی و نوسان برق در امان نیستند.

این در حالی است که پیشتر فرماندار مهاباد اعلام کرده بود؛ «در هماهنگی با اداره برق در تلاش هستیم قطعی بدون هماهنگی را جهت جلوگیری از خسارت به صنایع و واحدهای تولیدی به حداقل برسانیم»

کد خبر 15239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha