حمله نژادپرستان به جمخانه علوی ها و آسیب به ساختمان آن

سرویس ترکیه - جمخانه «علی بابا سلطان» علویان در پندیک استانبول مورد حمله گروهی ناشناس قرار گرفت و آسیب دید.

به گزارش کردپرس، در ادامه خشونت ها بر علیه اقلیت ها و مهاجران در ترکیه، جمخانه «علی بابا سلطان» علویان در منطقه پندیک استانبول مورد حمله قرار گرفت.

پس از حمله های نژادپرستانه اخیر به گروه های مختلف کرد و سوری و ... این بار نوبت به علویان ترکیه رسید. بنا بر گزارش گازته قارینچا، یکی از رسانه های حامی حقوق اقلیت های نژادی و مذهبی ترکیه، جمخانه «علی بابا سلطان» علویان در منطقه پندیک استانبول مورد حمله گروهی از افراد ناشناس قرار گرفته و همه شیشه های آن خرد شده است.

طاهر اصلان دده رئیس این جمخانه، با انتشار پستی حاوی تصاویر این تخریب، اعلام کرد که ساختمان جمخانه مورد حمله فرد یا گروهی از افراد ناشناس قرار گرفته و همه درها و پنجر های آن آسیب دیده است. او اعلام کرد که بررسی ها برای شناسایی حمله کنندگان آغاز شده است.

گفتنی است که این اولین باری نیست که ساختمان های مربوط به علوی های ترکیه مورد حمله قرار می گیرد. علویان ترکیه سالهاست از طرف تندرو های مذهبی مورد تبعیض و آزارهای مختلف قرار می گیرند. چندی پیش نیز روی دیوار خانه سزر اوزتورک یکی از مدیران علوی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در دفتر اسن یورت استانبول نوشته شده بود: «علوی کُرد گمشو». او برای شکایت به کلانتری محل رفت اما پلیس ترکیه به دلیل انتشار عکس و فیلم از دیوار نوشته، او را تهدید به بازکردن پرونده به اتهام «نفرت پراکنی» کرد.

کد خبر 15246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha