آمار رسمی جان‌باختگان سیل در ترکیه به ۴١ تن رسید / اخبار غیررسمی 250 تا 300 تن

سرویس ترکیه – در نتیجۀ جاری شدن سیل در سه استان ترکیه در حاشیۀ دریای سیاه، تا کنون دست کم 41 تن جان خود را از دست داده اند و شماری مفقود شده اند.

به گزارش کردپرس، شمار جان باختگان سیل اخیر در استان های شمالی ترکیه به دست کم 41 تن رسید.

به نوشتۀ یورونیوز، آژانس مبارزه با بلایای طبیعی ترکیه اعلام کرد شمار قربانیان سیل و رانش گل و لای در سواحل شمالی این کشور به دست‌کم ۴1 تن رسیده است.

این در حالی است که رسانه های محلی از کشف 250 تا 300 جسد در سه استان درگیر سیل خبر داده اند. البته استانداری کاستامونو این اخبار را تکذیب کرده و اعلام کرده است آمار جان باختگان به 40 تن نمی رسد.

باران‌های سیل‌آسا روز چهارشنبه در استان‌های بارتین، کاستامونو و سینوپ در حاشیه دریای سیاه باعث جاری شدن سیل در مناطق مسکونی و تخریب دست‌کم ۵ پل و دیگر تاسیسات شهری و محلی شد. در پی این بارندگی‌ها رانندگی در جاده‌های این استان‌ها تقریبا غیرممکن شده و کار امداد و نجات به حادثه‌دیدگان را با دشواری رو‌به‌رو ساخته است.

آژانس مبارزه با بلایای طبیعی ترکیه اعلام کرده تنها یک تن در استان بارتین مفقود شده است. این در حالی‌ است که برخی از ساکنان منطقه می‌گویند تعداد افراد مفقود شده بیش از صدها نفر است.

مقام‌های محلی می‌گویند حدود ۲ هزار و ۲۵۰ نفر در سراسر منطقه تخلیه شده‌اند و برخی از آنها با کمک هلیکوپتر از پشت‌بام منازل نجات یافته‌اند. بسیاری از حادثه دیدگان در اردوگاه‌های اضطراری و همچنین خوابگاه دانشجویی اسکان داده شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ترکیه، آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مناطق متأثر از سیل را مناطق فاجعه زده اعلام کرده و در بازدید میدانی از این مناطق اعلام کرده است که دولت تمام توان خود را برای رفع این بحران و بازسازی خرابی ها به کار خواهد گرفت.

دانشمندان می‌گویند تغییرات اقلیمی و گرم شدن زمان به دلیل سوختن زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی منجر به شدت گرفتن و افزایش چنین حوادث ناگوار جوی شده است. پژوهشگران معتقدند در صورتی که اقدامات جدی برای مقابله با این تغییرات اقلیمی صورت نگیرد، حوادث و بلایای طبیعی گسترده‌تری در انتظار بشر خواهد بود.

زمین شناسان ترکیه‌ای می‌گویند ساخت و ساخت بی‌رویه در حاشیه رودخانه‌ها و سواحل از دیگر عوامل موثر بر خسارات گسترده سیل در این کشور بوده است.

کد خبر 15249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha