کردستانی ها بیش از ۱۰ میلیارد ریال به بازسازی عتبات عالیات کمک کردند

سرویس کردستان - مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات کردستان گفت: مردم استان بیش از ۱۰ میلیارد ریال به بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

به گزارش کُرد پرس، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات شامگاه شنبه در جلسه ستاد عتبات عالیات و مواکب اربعین با بیان اینکه این ستاد یادگار سردار دل‌ها؛ شهید سلیمانی بوده که روز به روز تنومندتر می‌شود، اظهار کرد: در سال 93 این ستاد تنها با حضور بنده آغاز به‌کار کرد که خوشبختانه امروزه خیل عظیمی از عاشقان حسینی در این ستاد عضو و فعالیت می‌کنند.

وی از جمع‌آوری هدایا، نذورات و کمک بیش از یک میلیارد تومانی کردستانی‌ها به ستاد عتبات عالیات خبر داد و افزود: جمع‌آوری هر یک‌هزار تومان کمک مردمی در این استان به اندازه 100 هزار تومانی استان‌هایی همچون قم، اصفهان و شیراز مهم است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات کردستان ادامه داد: در سال اول فعالیت موکبی در عراق نداشتیم اما به فضل الهی و همت عاشقان حسینی، دو سال گذشته 40 موکب داخلی در سطح استان و 4 موکب بزرگ از بیجار، دلبران و سریش‌آباد کردستان در عراق راه‌اندازی شد.

حجت الاسلام سادات با اشاره به اینکه تامین تعهدات بازسازی عتبات عالیات در این شرایط و اوضاع اقتصادی بسیار سنگین است، یادآور شد: گرچه از سوی ستاد به ارگان‌ها ورود کرده‌ایم اما انتظار می‌رود همه شهروندان کردستانی نیز هرکدام نیز به سهم و توانایی خود در این راه، ما را همراهی کنند.

وی با بیان اینکه هنوز برنامه نهایی اربعین مشخص و اعلام‌ نشده است، بیان کرد: براساس اعلام مسئولان کشوری و دستورالعمل‌ها تا الان قرار بر این است که یک سری موکب‌های کلیدی و محوری از هر استانی از جمله استان کردستان به کربلا اعزام شوند.

معاون نیروی انسانی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان نیز در این جلسه گفت: سپاه بیت‌المقدس برای کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات پای کار آمد به طوریکه تاکنون یک هزار و ۲۰۰ نفر از همکاران با تمایل خود ماهانه مبلغی از حقوقشان را به این امر اختصاص داده‌اند.

سرهنگ کوروش ملکشاهی با بیان اینکه حضور در جمع خادمان حسینی توفیق و افتخاری است و آماده هرگونه خدمت‌رسانی به مردم و عزاداران است، اظهار کرد: سپاه کردستان برای کمک به بازسازی ستاد عتبات عالیات برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های انجام شده هر کدام از همکارانی که تمایل به کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات را داشته، به صورت ماهیانه میزان کمک مالی از حقوقشان کسر و به حساب ستاد واریز خواهد شد.

معاون نیروی انسانی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان ادامه داد: اخیرا یکی از همکاران سپاه شهرستان مریوان 20 میلیون تومان و در ستاد استانی نیز یک نفر دیگر 15 میلیون تومان به ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک کرده که جای قدردانی دارد.

سرهنگ ملکشاهی از عضویت و مشارکت یک هزار و 200 نفر از همکاران شاغل در سپاه بیت‌المقدس و تعدادی از بازنشستگان در امر بازسازی عتبات عالیات خبر داد و یادآور شد: ماهیانه مبلغی از حقوق این افراد کسر و جمع‌آوری شده و به حساب ستاد استانی واریز می شود.

کد خبر 15271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha