شعب نامتعارف دادگستری شهرستان بانه سرو سامان یابد

سرویس کردستان – رئیس کل دادگستری کردستان گفت: دادگستری استان با داشتن 70 درصد شعب با موجودی نامتعارف متاسفانه از این حیث دارای بیشترین شعب نامتعارف در کشور است و از این رو قضات دادگستری بانه باید تلاش کنند شعب نامتعارف این دادگستری را سرو سامان دهند.

به گزارش کُرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در دیدار با رئیس دادگستری و قضات شهرستان بانه، اظهار کرد: مقرر است در سال جاری و با برگزاری آزمون استخدامی قوه قضاییه کمبود کادر اداری در حوزه های مختلف قضایی استان برطرف شود.

وی افزود: دادگستری استان با داشتن 70 درصد شعب با موجودی نامتعارف متاسفانه از این حیث دارای بیشترین شعب نامتعارف در کشور بود که این میزان در پایان تیرماه امسال به 57 درصد رسیده است اما کماکان با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ادامه داد: لازم است که همکاران قضایی و اداری با تلاش مضاعف و اقدام جهادی در مدت حداکثر 4 ماه آینده با سروسامان دادن شعب موجبات رضایتمندی بیش از پیش مردم استان را فراهم کنند.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: مقرر است امسال و با برگزاری آزمون استخدامی قوه قضاییه، کمبود کادر اداری در حوزه های مختلف قضایی استان برطرف شود.

وی بیان کرد: دستورالعمل نقل و انتقال قضات در قوه قضاییه نظام مند شده و هر قاضی می تواند در این دستورالعمل امتیاز خود را مشاهده کرده و بر این اساس چشم انداز انتقالی ها ضابطه مند می شود.

رئیس کل دادگستری کردستان در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پوشش تمامی جمعیت استان کردستان در سامانه ثنا (ثبت نام الکترونیکی اشخاص در سامانه قضایی)، گفت: هم اکنون 93.6 درصد ابلاغات در دادگستری استان کردستان به صورت الکترونیک صادر می شود.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: روسای دادگستری شهرستان های استان مکلف هستند نسبت به بررسی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل اقدام کرده و نتیجه را اعلام کنند.

کد خبر 15274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha