کاهش ۵۰ درصدی مخازن سدهای کردستان/مدیریت مصرف تنها راه برون رفت از بحران

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی مخازن سدهای استان، گفت: مدیریت مصرف تنها راه برون رفت از بحران خشکسالی و کم آبی امسال است.

به گزارش کرد پرس به نقل از روابط عمومی آب منظقه ای کردستان، آرش آریانژاد گفت: متاسفانه سال آبی امسال سال خشکی است و میزان بارندگی ها نسبت به سال های گذشته حدود 40 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه به دنبال کاهش بارندگی ها، شاهد کاهش میزان روان آب ها نیز در استان بوده ایم، افزود: متاسفانه حجم ورودی آب به سدهای استان که در بحث تامین آب شرب شهرهای مختلف کردستان نقش بسیاری داشتند، تا 50 درصد کاهش داشته اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان ادامه داد: در سد قشلاق، سد بانه، سد عباس آباد و سد سیازاخ که سدهایی هستند که اب شرب شهرهایی مانند سنندج، بانه و سقز را تامین می کند، با کاهش 50 درصدی حجم آب پشت سدها مواجه هستیم.

آریانژاد یادآور شد: در تمامی شهرها در حال حاضر به دنبال این هستیم تا بحث پدافند غیرعامل را نیز اجرایی کنیم، یعنی تنها به یک منبع در بحث تامین آب شرب آن شهر اکتفا نکنیم و منبع دوم را برای زمان بحران آماده داشته باشیم.

وی بیان کرد: برای شهر سقز از محل سد بوکان و سد چراغ ویس، برای شهر بانه از محل سد بانه و سد عباس آباد، برای شهر سنندج از محل سد قشلاق و در حال اجرای خط انتقال آب از سد آزاد نیز هستیم تا با بهره برداری از این طرح دیگر دغدغه تامین آب شرب و پایدار را برای مردم این شهر نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: در حال حاضر تنها راه برون رفت از بحران کم آبی ومقابله با تنش های آبی در سطح استان، مدیریت مصرف توسط شهروندان است و از آنان انتظار داریم که در مصرف آب، بهینه مصرف کنند تا در روزهای آینده دچار کمبود آب و قطعی در سطح شهرهای استان نباشیم.

کد خبر 15300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha