تأکید نخست وزیر عراق بر اجرای توافق شنگال

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق بر اجرای توافق شنگال تأکید و اعلام کرد این توافق زمینه را برای آغاز پروژه های عمرانی و آبادی منطقه فراهم خواهد کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، مصطفی کاظمی در دیدار با عشایر و شخصیت های سرشناس شنگال در استان نینوا گفت: این مکان با خون پاک شهدای ایزدی های شرافتمند و جوانان سراسر عراق در راه آزادسازی آن، مقدس شده است.

نخست وزیر عراق افزود: خاک عراق همواره، به عنوان مکانی مقدس و یک علامت درخشان در کارنامه میهن پرستی مردم عراق و شاهدی بر مقاومت شهروندان ایزدی و تأکید آنها بر حفظ خاکشان باقی خواهد ماند و قتل عام ایزدی ها توسط داعش تحت لوای دین، از چهره وحشیانه و تروریستی آنها پرده برداشت و نشان داد که افراطی گری، جنایت و تفرقه افکنی در ناامید کردن ایزدی ها و شکستن مقاومت و پایداری آنها ناکام مانده، بلکه باعث تقویت حس میهن پرستی و حفظ وطن توسط آنها شده است.

کاظمی تأکید کرد: دولت همه تلاشش را برای حل پرونده آوارگان و افراد مفقود الاثر ایزدی و همچنین کمک و حمایت از زنان ایزدی نجات یافته از چنگال تشکیلات تروریستی داعش و آزادی افراد ربوده شده به کار خواهد گرفت.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: به اجرای توافقنامه شنگال که زمینه را برای آغاز عملیات عمرانی و بازسازی منطقه فراهم می کند ادامه می دهیم. زیرا این توافق باعث بازگشت برابری، محبت و همزیستی به منطقه خواهد شد.

کد خبر 15391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha