اوجالان چهره عریان دولت ترکیه را به جامعه نشان داد/مبارزه PKK یک مبارزه فرهنگی است

سرویس ترکیه - جمیل بایک در مصاحبه ای گفت مبارزه PKK تنها نظامی نیست بلکه مبارزه ای در همه عرصه ها است.

به گزارش کردپرس، جمیل بایک عضو شورای رهبری اتحادیۀ جوامع کردستان (KCK) در مصاحبه ای به نقش آموزه های فرهنگی عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان (PKK) اشاره کرد و گفت مبارزه PKK مبارزه ای صرفا نظامی نبوده و مبارزه ای در همه عرصه ها است.

بایک در گفتگو با خبرگزاری فرات با بیان این که حکومت ترکیه از آغاز تاسیس جمهوری تا کنون جنگ ویژه ای را بر علیه کردها در کردستان ترکیه به راه انداخته است گفت: «ترکیه با شیوه‌های جنگ روانی تلاش کرده تا اراده جامعه کرد را در زیر چرخ‌های استعمارگری خود در هم بشکند و پیمان لوزان این حق بین‌المللی را به او داده است، با این پیمان کردها را به قتل‌عام دولت ترکیه واگذار کرده‌اند. حکومت ترکیه این ویژگی را دارد که به شکلی کامل به قتل عام بپردازد و بعد آن را با بهانه های دیگر توجیه کند.»

بایک با اشاره به نقش جامعه شناختی - سیاسی عبدالله اوجالان در نشان دادن رابطه دشمنانه بین حکومت ترکیه و مردم کرد گفت: «عبدالله اوجالان گفته است رویکردهای سیاسی، ملی‌، اجتماعی و فرهنگی رژیم ترکیه در تلاش برای وارونه نشان دادن واقعیت جامعه کرد هستند. او تأکید می‌ کند کسی که خواهان مبارزه موثر علیه استعمارگری است باید قبل از هر چیز به واقعیت‌های اجتماعی آگاه شده و از ریاکاری نجات یابد. بنابراین فرد برای نجات از شخصیتی که از سوی دشمن به او تحمیل شده است، نیازمند مبارزه‌ برای قطع کردن ویژگی‌هایی سیاسی و اجتماعی است که همچون بند ناف از سوی دشمن به انسان پیوند زده شده‌اند.»

بایک ادامه داد: «اوجالان موفق شده است چهره عریان دولت را به جامعه نشان دهد. تنها با این حجم از مبارزه رادیکال می‌توان تأثیرات استعمارگری را از جامعه زدود. PKK نه اینکه هر روز جامعه را تغییر داده باشد، بلکه به جامعه کمک کرده است تا ماهیت سیستم استعمارگر و قاتل را بشناسد.»

جمیل بایک در آخر با تکرار جمله ای از اوجالان گفت: «مبارزه ما قبل از هر چیز یک مبارزه فرهنگی است، حوزه فرهنگی آن در اولویت قرار دارد. این مبارزه با پیشرفت‌های بزرگ فرهنگی و هنری به اثبات رسیده است. بنابراین هر تحولی در این کارزار نه تنها در حوزه نظامی، بلکه در تمام حوزه ها گسترش یافته است.»

کد خبر 15415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha