ترکیه نام بنای تاریخی «مسجد کردها» را به «مسجد ترک ها» تغییر داد

سرویس ترکیه - حکومت ترکیه با دستکاری یک بنای تاریخی متعلق به قرن 17 که توسط کردها احداث شده است، نام آن را از «مسجد کردها» به «مسجد ترک ها» تغییر داد.

به گزارش کردپرس، در ادامه تغییر بافت تاریخی مربوط به کردها در ترکیه، و غصب برخی بناهای تاریخی و فرهنگی کردها، سازمان میراث فرهنگی ترکیه نام یک بنای تاریخی قدیمی در کیلیس را از «مسجد کردها» به «مسجد ترک ها» تغییر داد.

بر اساس گزارش «آرتی گرچک»، بنای یک مسجد تاریخی که در قرن هفدهم توسط فردی به نام «کُرد حسین آقا» در کیلیس ساخته شده، و سال ها به عنوان «مسجد کردها» شناخته می شد، با بهانه مرمت توسط دولت ترکیه، تغییر نام پیدا کرد.

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه که با برداشتن تابلوی «مسجد کردها» از سر در این بنای تاریخی، تابلوی «مسجد ترک ها» را جایگزین آن کرده بود، با انتشار اطلاعیه ای در وب سایت رسمی این وزارتخانه مدعی شد «از آنجا که بنای مسجد مورد نظر مورد مرمت بسیاری قرار گرفته است، ساختار اولیه خود را از دست داده و به «مسجد ترک ها» تغییر نام یافته است. از بنای سابق تنها یک مناره بر جای مانده است.»

بسیاری از شهروندان کرد ترکیه با انتشار تصاویری از این بنای تاریخی از این کار حکومت ترکیه به عنوان «نسل کشی فرهنگی کردها» یاد کردند.

کد خبر 15430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha