عدم رعایت دستورالعمل های کرونایی شرایط کردستان را حادتر می کند

سرویس کردستان - معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان نسبت به سهل انگاری شهروندان درخصوص دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی کرونا در استان انتقاد کرد.

به گزارش کرد پرس, محمدابراهیم زارعی با استناد بر اینکه مهار موج کرونا با احساس مسئولیت شهروندان امکان پذیر است, اظهار کرد: برگزاری مراسم عاشورا در بیجار بدون رعایت پروتکل های بهداشتی خطرناک و بر عصیان کرونا می افزاید.

وی با تاکید بر رنگ قرمز نقشه کرونایی بیجار از عزاداران حسینی در این شهرستان و تمام شهرستان های استان، خواست که در فضای باز با رعایت پروتکل های بهداشتی سوگواری کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان راه اندازی دسته ها و هیات های عزاداری بدون رعایت فاصله اجتماعی در فضای باز را نیز خطرناک توصیف و استدلال کرد که سرعت چرخه انتقال و شیوع دلتا کرونا وحشتناک است.

زارعی با اشاره با افزایش ضریب اشغال تخت های بیماران کرونایی در مراکز درمانی کردستان اطمینان داد که تعطیلی بدون رعایت شهروندان در مهار چرخه کرونا تاثیرگذار نیست و هر روز بر شمار مبتلایان با استمرار این نگرش و جهان بینی شهروندان، افزوده می شود.

وی نادیده انگاری ابلاغ دستور العمل های ستاد ملی کرونا در صنف بازار و کسبه شهرهای کردستان که با گزارش تصویری خبرنگاران به او گزارش شده بود،تاسف برانگیز خواند و از احساس رسالت خبرنگاران و عکاسان خبرنگار در بازنمایی رسانه ای قدردانی کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در تشریح اصرار شهروندان به سفرهای درون و برون استانی،
گفت: ازدحام خودروهای حامل مسافر در جاده های متنهی به شمال کشور،نمونه ای بارز از نادیده انگاری و بی توجهی شهروندان است که این نگرش در کردستان نیز مشهود است.

زارعی از همت و تلاش شبانه روزی ماموران راهنمایی و رانندگی برای منع تردد در محورهای مواصلاتی کردستان قدردانی کرد و اظهار کرد: بهانه کسبه وبازاریان برای نادیده انگاری معیشت است, اما اصرار به سفر تفریحی مسافران در این روزهای خطرناک کرونایی درک نمی شود.

کد خبر 15440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha