کمیسیون حقوقی مجلس عراق: جمع آوری 70 امضا برای تعدیل قانون انتخابات

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو کمیسیون حقوقی مجلس عراق از جمع آوری 70 امضا برای تعدیل مجدد قانون انتخابات مجلس خبر داد و گفت که امضاکنندگان، اجرای این تعدیل ها را برای تضمین سلامت انتخابات و افزایش اعتماد عمومی به آن ضروری می دانند.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری تحلیلی میدل ایست نیوز: یک عضو کمیسیون حقوقی مجلس عراق از جمع آوری 70 امضا برای تعدیل مجدد قانون انتخابات مجلس خبر داد.

«سلیم همزه»، عضو کمیسیون حقوقی مجلس عراق، به نشریه رسمی «الصباح» عراق گفت که 70 نماینده از فراکسیون های گوناگون مجلس برای اجرای تعدیلاتی در قانون جدید انتخابات اقدام کرده اند و پیشنهادهای آنها در جلسه آینده مجلس (روز پنجشنبه 17 دسامبر) به هیئت رئیس تحویل داده خواهد شد.

او گفت که این تغییرات با هدف تضمین شفافیت در اجرای انتخابات در نظر گرفته شده و شامل 7 مورد ازجمله ضرورت رأی دادن با کارت هوشمند و استفاده از فناوری تشخیص چهره می شود.

به گفته همزه امضاکنندگان این پیشنهادها، اجرای این تعدیل ها به قانون انتخابات را برای تضمین سلامت انتخابات و افزایش اعتماد عمومی به آن ضروری می دانند.

وی تأکید کرد که بسیاری از گروه های سیاسی از نقص های قانون فعلی استفاده می کنند و برای همین تعدیلات قانون اساسی را نمی پذیرند و افزود که پیشنهادهای فعلی همه در راستای برطرف کردن نقص ها و تقویت بخش نظارتی قانون است.

مجلس عراق پس از مدتی طولانی از جدال ها و اختلافات معمول، در 29 اکتبر قانون انتخابات را به صورت نهایی تصویب کرد و «برهم صالح» نیز در پیامی تلویزیونی تأکید کرد که به رغم ملاحظات موجود درباره این قانون آن را تأیید می کند تا تأخیری در روند اجرای انتخابات پیش نیاید.

قانون جدید از مهم ترین دستاوردهای تظاهراتی بود که سال گذشته در چند شهر مرکزی و جنوبی عراق درگرفت. قانون سابق طوری تنظیم شده بود که فقط به نیروهای سیاسی و احزاب عراق فرصت رقابت در انتخابات می داد و نیروهای مستقل از گردونه انتخابات خارج می شدند.

کد خبر 1556

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha