طالبان برادر ما نیست/سناریوی جدیدی برای ایجاد جنگ نوشته شده است

سرویس ترکیه - ماهسون قرمزگل هنرمند کرد، در واکنش به اظهارات سخنگوی طالبان گفت که این گروه هرگز برادر ما نخواهد بود.

به گزارش کردپرس، ماهسون قرمزگل کارگردان و موزیسین کُرد اهل ترکیه، در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی طالبان که ترکیه را برادر خود خوانده بود گفت شیطان های روی زمین نمی توانند برادران ما باشند.

قرمزگل با انتشار پستی در فضای مجازی نوشت: «سناریوی جدیدی نوشته شده است. آنهایی که نتوانستند حکومت جمهوری اسلامی ایران را نابود کنند، حالا با به رسمیت شناختن دولت اسلامی سنی در افغانستان، می خواهند آن را در برابر ایران مسلح و قدرتمند کنند. پس از آن هم این دو کشور به جان یکدیگر انداخته خواهند شد. این بازی کثیف کشورهای مذهبی دیگر را هم درگیر ماجرا کرده و تکه تکه خواهد کرد.

قاتلانی که در افغانستان به سر می برند، نوچه های استعمارگران، شیطان های روی زمین، نمی توانند برادر ما باشند. کسانی که این اوباش کودتا کننده بر علیه کشور خود و این دشمنان متجاوز ابزار دست امپریالیسم را برادر می خوانند، فراموش نکنید. زیرا همان بازی را در این کشور هم خواهند کرد.»

گفتنی است، ماهسون قرمزگل 52 ساله، از کردهای زازا و متولد روستای وزیر در آمد (دیاربکر) است. او از جمله کارگردان هایی است که اغلب آثارش را در حوزه فیلمسازی، درباره کردها ساخته است. از آثار او می توان از "زندگی ادامه دارد، معجزه، 5 مناره در نیویورک، خورشید را دیدم، و فرشته سپید" نام برد.

کد خبر 15561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha