کرونا بد می تازد؛ مرگ ١٢٨ نفر طی یک هفته در آذربایجان غربی!

سرویس آذربایجان غربی- در هفته اخیر در آذربایجان غربی، ١٢٨ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان جان باخته اند و ١٠ هزار و ١٤ نفر هم به این بیماری مبتلا شده اند. در این هفت روز ١١٠ هزار ٦٠٥ دز واکسن کرونا تزریق شده است.

به گزارش کردپرس، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: وضعیت شیوع کرونا در استان بسیار وخیم شده به طوری که هر چهار دقیقه یک نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ بستری می‌شود.

دکتر جواد آقازاده افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۳۵۱ نفر در آذربایجان غربی کرونا مثبت شده اند که رقم بسیار بالایی است.

او بیان کرد: از این تعداد، ۳۵۷ نفر در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شده اند که در این خصوص نیز همچنان در اوج قرار داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به هزار و ۸۱۶ نفر رسیده است.

آقازاده از بستری بودن ۲۷۶ نفر از بیماران کرونا در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی آذربایجان غربی خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۱ نفر با استفاده از ونتیلاتور تنفس می کنند.

او با اشاره به فوت ۲۳ نفر در آذربایجان غربی از جمله ۱۲ نفر در ارومیه طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹، بیان کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی ها به پنج هزارو ۱۷۹ نفر رسیده است.

تاکنون ۲۱۷ هزار و ۶۳۷ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد نیز ۲.۴ درصد جان خود را از دست داده است.

در مجموع از ابتدای شروع واکسیناسیون کرونا در استان ٦٩٨ هزار و ٤٠٣ دز واکسن تزریق شده است.

کد خبر 15567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha