PKK نماینده کردها نیست

سرویس ترکیه – وزیر امور خارجه ترکیه در دیدار با همتای عراقی خود در آنکارا با اشاره به حملات PKK به مواضع نیروهای پیشمرگ PKK را متهم به دشمنی با کردها کرد.

به گزارش کردپرس، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق که پیش از سفر مصطفی کاظمی، نخست وزیر این کشور به آنکارا سفر کرده است با مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرده و در مصاحبه مطبوعاتی مشترک شرکت کردند.

به نوشته خبرگزاری هابر7، چاووش اوغلو در این مصاحبه مطبوعاتی با اشاره به درگیری اخیر نیروهای PKK با نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان گفت: «در این اواخر شاهد حملات نیروهای PKK به مواضع پیشمرگ هستیم. گروه تروریستی PKK کردها را نمایندگی نمی کند. آن ها قبل از هر چیزی دشمن کردها هستند. PKK به تمام کردهایی که از آنان اطاعت نمی کنند حمله می کند. برای این که این گروه تروریستی از کشور عراق تماماً پاکسازی شود هر حمایتی را که از دستمان برآید ارائه خواهیم داد».

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه اظهارات خود با اشاره به تحولات منطقه ای تصریح کرد: «ما در ایران ثبات می خواهیم، در سوریه نیز همینطور. تحولات منفی در این کشورها ما را نیز تحت تأثیر منفی قرار می دهد. برای ثبات در منطقه به همکاری مشترک در عراق ادامه خواهیم داد. ثبات و رفاه عراق برای همه ما مهم است. ما هر زمانی از تمامیت ارضی عراق حمایت کردیم. خواستار پاکسازی تمام گروه های تروریستی از عراق هستیم. بعد از این نیز از مبارزه عراق با گروه های تروریستی مانند داعش حمایت خواهیم کرد».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 1563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha