اردوغان حمله به بیمارستانی در شنگال را کذب محض خواند

سرویس ترکیه - اردوغان در گفتگو با الکاظمی مدعی شد که ترکیه هیچ بیمارستانی را در شنگال مورد حمله قرار نداده، و تنها مخفیگاه اعضای PKK را بمباران کرده است.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در گفتگو با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق ضمن تبادل نظر درباره روابط دو جانبه، ادعا کرد که ترکیه هیچ بیمارستانی را در شنگال هدف قرار نداده و تنها به مخفیگاه اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) حمله کرده است.

بر اساس گزارش آناتولی، نهاد مطبوعاتی ریاست جمهوری ترکیه از گفتگوی تلفنی اردوغان با الکاظمی و رایزنی آنها درباره آخرین تحولات منطقه خبر داد.

بر اساس این گزارش، اردوغان در این گفت‌وگوی تلفنی با الکاظمی ضمن ابراز رضایتمندی از روند مثبت روابط در زمینه‌های تجاری، نظامی و اطلاعاتی تاکید کرد که باید همکاری در مبارزه با تروریسم بین ترکیه و عراق افزایش یابد.

اردوغان با اشاره به اینکه PKK به جز قندیل در مخمور و شنگال که تحت کنترل مستقیم دولت مرکزی عراق است، فعالیت می‌کند، گفت: «در آخرین عملیات انجام شده در این منطقه اعضای این گروه و زیر گروه‌های آن هدف قرار گرفتند.»

اردوغان با ادعای این که تمام سخنان سازمان PKK مبنی بر اینکه بیمارستان و مرکز بهداشتی هدف قرار گرفته، کاملا کذب بوده گفت که «تنها پناهگاه‌های PKK هدف حمله نیروهای ترکیه قرار گرفته است.»

او با بیان اینکه «PKK هرچه بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرد بیشتر به چنین دروغ‌هایی متوسل می‌شود»، افزود: «ترکیه از سطح بالای قابلیت‌های نظامی برخوردار است و در چنین عملیاتی حساسیت بالایی نشان می‌دهد.»

لازم به ذکر است که برخلاف ادعای اردوغان، نیروهای مسلح ترکیه (TSK) با انجام یک عملیات پهپادی در 17 آگوست، یک بیمارستان را در شنگال مورد حمله قرار داد که در نتیجه آن 8 غیر نظامی از جمله 4 امدادگر جان خود را از دست دادند و دست کم 4 تن دیگر نیز زخمی شدند.

کد خبر 15639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha