112 طرح گازرسانی در هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی می شود

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت گاز کردستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام دولت رجایی و باهنر، گفت:  شرکت گاز استان با افتتاح و کلنگ زنی 112 طرح به استقبال هفته دولت می رود.

به گزارش کُرد پرس، احمد فعله گري صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در هفته دولت سال جاری 86 طرح و پروژه گازرسانی افتتاح می شود که شامل افتتاح 23 پروژه گازرسانی روستایی و 63 واحد صنعتی است.

وی افزود: با گازرسانی به 23 روستای استان كردستان در هفته دولت تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در استان از یک هزار و 402 روستا به یک هزار و 425 روستای گازدار افزايش مي يابد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به فعال بودن عملیات اجرایی گازرسانی در 125 روستا، ادامه داد: مطابق برنامه ريزي صورت گرفته، این شرکت اهتمام دارد که تمامی روستاي بالاي 20 خانوار اين استان را تا پایان سال جاری به شبكه سراسری گازرساني متصل کند.

فعله گري با اشاره به اينكه درصد نفوذ گاز طبیعی در خانوارهای روستائی به بیش از 96.5 درصد رسید، یادآور شد: با گازدار شدن اين تعداد از روستاها بیش از 680 خانوار به مصرف کنندگان گاز طبیعی اضافه خواهند شد.

وي با اشاره به اینکه براي اتمام 23 روستاي گازدار شده اعتباري بر 220 میلیارد ريال هزینه شده است، بیان کرد: در هفته دولت سال جاري تعداد روستاهاي قابل بهره برداري در شهرستان بيجار 11 روستا، شهرستان سقز 7 روستا، شهرستان سنندج یک روستا، شهرستان قروه یک روستا و شهرستان دیواندره 3 روستا است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در ادامه گفت: در بخش صنعتي نيز تعداد 63 واحد از گاز طبيعي بهره مند مي شوند كه بالغ بر 178 ميليارد ريال هزينه در برداشته است.

فعله گری در مورد کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی 26 پروژه گازرسانی نیز اظهار کرد: شروع عملیات اجرایی 17 پروژه گازرسانی روستایی، گازرسانی به 6 واحد صنعتی و مقاوم سازی 3 واحد ساختمانی با اعتبار 670 میلیارد ریال از جمله برنامه های گرامیداشت هفته دولت سال جاری است.

وی افزد: پروژه هاي گازرساني قابل افتتاح و بهره برداري و نيز كلنگ زني اين شركت به مناسبت گراميداشت هفته دولت 112 طرح و پروژه با اعتبار 107 ميليارد تومان در دو حوزه گازرساني به روستاها و گازرساني به واحدهاي صنعتي و مقاوم سازی 3 پروژه ساختمانی را در بر می گیرد.

کد خبر 15706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha