کسب رتبه برتر١٢ دانش آموز آذربایجان غربی در جشنواره خوارزمی

سرویس آذربایجان غربی- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان از کسب رتبه های برتر توسط 12 دانش آموز آذربایجان غربی در مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، آیین اختتامیه مرحله کشوری هفتمین جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش و مسئولان استانی بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

بابک حشمت، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در این خصوص اظهار داشت: امسال در جشنواره نوجوان خوارزمی تعداد 12 نفر از دانش آموزان استان آذربایجان غربی احائز رتبه های برتر کشوری شدند و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

او گفت: «فاطمه حسن زاده» و «مطهره برجاس» از منطقه کشاورز در رشته پژوهش، «اسما نوری» از ناحیه یک ارومیه و «علی صابر» از شهرستان ماکو در رشته ادبیات فارسی، «آرین علوی» و «عرفان فضلعلی پور» از شهرستان میاندوآب در رشته محصولات سخت افزاری، «امیرمحمد سلیمانزاده» و «امیر محمد صفری پور» از شهرستان نقده در رشته فعالیتهای آزمایشگاهی، «رامونا نوروزی» و «هلیا شکوهی تبار» از ناحیه یک ارومیه در رشته زبان خارجی، «بهاره هاشم پور» و «ثمین زینالی» از شهرستان میاندوآب در رشته کسب و کار دانش آموزی موفق به کسب رتبه های برتر کشوری شدند.

حشمت با بیان اینکه این جشنواره همه ساله در 4 مرحله مدرسه ای، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می شود؛ افزود: امسال در استان آذربایجان غربی تعداد 162 هزار و 809 نفر ازدانش آموزان متوسطه اول در این جشنواره شرکت کردند که نشان از تحقق 112 درصدی سهمیه تعیین شده برای استان دارد.

او بیان کرد: ایجاد زمینه های لازم برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت های نوجوانان و جوانان، توسعه و تعمیق روحیه پژوهش و نوآوری، حمایت و هدایت مادی و معنوی دانش‌آموزان پژوهشگر و نوآور و کاربردی کردن علوم و ارتباط دادن آن با زندگی و نیازهای جامعه از اهداف این جشنواره است.

کد خبر 15787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha