توجه و احترام به حیات و زندگی انسان ها از ویژگی های اسلام و آموزه‌های قرآن است

سرویس کردستان - نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از ویژگی های اسلام و آموزه‌های قرآن کریم توجه و احترام بسیار به حیات و زندگی فرد فرد انسان ها است.

به گزارش کرد پرس, ماموستا فایق رستمی پیش از ظهر امروز در همایش اسوه های صبوری در سنندج اظهار کرد: در هیچ جای دنیا ترور را قبول ندارند و شهدای ترور والاترین شهدا نزد خداوند متعال هستند چرا که در اوج مظلومیت به شهادت رسیده اند.

وی افزود: ترور کیان وحدت, اخوت, برادری و برابری را از بین می برد و در قرآن کریم نیز آن را محکوم کرده است و منفورترین افراد را کسانی می داند که انسان های بیگناه را ترور و به قتل می رساند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یکی از ویژگی های اسلام و آموزه‌های قرآن کریم توجه و احترام بسیار به حیات و زندگی فرد فرد انسان ها است, قرآن کریم کشتن یک انسان بی‌گناه را، به منزله کشتن تمام انسان ها می‌داند و نجات و هدایت یک انسان را به منزله هدایت و نجات تمام انسان ها می‌داند.

ماموستا رستمی یادآور شد: اسلام اجازه توهین، ناسزا گفتن و نیز کشتن هیچ شخص بی‌گناهی را، چه مسلمان یا غیرمسلمان، در روابط عادی یا زمان جنگ نمی‌دهد.

وی بیان کرد: این تصور غرب که اسلام دین خشونت است، کاملا خطاست, اسلام به تجاوز توصیه نمی‌کند و جهاد که در اسلام مطرح شده است، یک عمل مقدس است و هیچ تناسبی با تجاوز ندارد، جهاد برای تجاوز، کشتار و خونریزی وضع نشده است.

امام جمعه سنندج گفت: مهمترین محور و هدف این عمل مقدس، قصد خدایی بودن آن است و این مساله نشان می‌دهد که عمل دفاع، جهاد، مبارزه، کشتن و کشته شدن فقط در راه خداست و این هدف مقدس نمی‌تواند با زورگویی، سلطه‌طلبی، منفعت‌گرایی، لذت‌پرستی، خودکامگی، تصرف اراضی و سرزمین و مانند آن سازگار باشد.

ماموستا رستمی اظهار کرد: امروز دیگر جهانیان بیدار شده اند و همه ترور را محکوم می کنند و آرزو داریم یک روز عاری از ترور و شهادت باشد.

کد خبر 15852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha