هشدار وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان درباره خروج ناگهانی نیروهای خارجی از عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - دبیر کل – وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان با تأکید مجدد بر شراکت نظامی با ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش، درباره احتمال خروج ناگهانی نیروهای خارجی از عراق هشدار داد و این اقدام را به منزله خطری برای این کشور دانست.

به گزارش کرد پرس به نقل از العربی الجدید، جبار یاور دبیرکل وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان در این باره گفت: همه انواع کمک آمریکا و کشورهای عضو ائتلاف بین المللی علیه داعش از جمله انگلیس، فرانسه، ایتالیا، آلمان و مجارستان به نیروهای پیشمرگ در زمینه های ارائه تسلیحات یا پشتیبانی هوایی در عملیات نظامی یا آموزش نظامی و خدمات استشاری و همچنین کمک های لجستیک و اقتصادی مانند گذشته ادامه دارد.

جبار یاور با اشاره به وجود طرح هایی برای ادامه کمک های ائتلاف بین المللی گفت: گفتگوهای اخیر بین عراق و آمریکا به توافقی در چند محور منجر شد که از جمله آن، عدم خروج کامل نیروهای آمریکایی و تغییر مأموریت آنها از رزمی به استشاری بود که این به معنی بقای نیروهای فوق است. همچنین در کنار نیروهای آمریکایی، نیروهای سایر کشورهای عضو ائتلاف بین المللی علیه داعش نیز در عراق حضور دارند.

دبیرکل وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان خاطرنشان کرد: نیروهای پیشمرگ و سایر نیروهای نظامی اقلیم کردستان با پشتیبانی آمریکا با داعش مبارزه کرده اند و خروج ناگهانی نیروهای آمریکا همزمان با وجود مشکلات داخلی بین فراکسیون های سیاسی و تشدید آنها، خطر بزرگی برای کل عراق خواهد بود، نه خروج برنامه ریزی شده براساس توافق به دست آمده بین دو کشور.

این مقام نظامی اقلیم کردستان خاطرنشان کرد: ما در اقلیم کردستان مانند سراسر عراق نیروهای نظامی فراوانی داریم. با این وجود آمریکا از کمک به نیروهای مذکور دست برنخواهد داشت.

یادآور می شود ائتلاف بین المللی علیه داعش از زمان تشکیل در سال 2014 تاکنون، پنج میلیارد دلار کمک به نیروهای عراقی و نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان کمک کرده است و هواپیماهای آن، هزاران سورتی پرواز و حمله به مواضع این تشکیلات تروریستی انجام داده اند که منجر به کشته شدن بزرگترین سرکرده های این تشکیلات و شمار زیادی از عناصر آن شده است.

کد خبر 15876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha