شنگال هیچ ربطی به مرزهای ترکیه ندارد/موضع پارتی غیرمسئولانه است

سرویس ترکیه - دوران کالکان در واکنش به حملات ترکیه به شنگال هدف از آن را آزار ایزدی ها دانست و گفت که این منطقه ربطی به مرزهای ترکیه ندارد.

به گزارش کردپرس، دوران کالکان عضو شورای رهبری حزب کارگران کردستان (PKK) در واکنش به حمله ترکیه به شنگال گفت این منطقه ربطی به مرزهای ترکیه نداشته و این حملات صرفا برای آزار ایزدی ها انجام می گیرد.

بنابر خبر فرات، دوران کالکان در گفتگو با یک رسانه کردی، در واکنش به حملات اخیر ترکیه به شنگال از آن به عنوان «حمله وحشیانه» نام برد و گفت: «ترکیه به یک بیمارستان حمله کرده‌ است. شنگال در منطقه ای قرار دارد که هیچ ارتباطی با مرزهای ترکیه ندارد. ترکیه با حمله به شنگال به شیوه‌ای وحشیانه به جامعه کرد ایزدی حمله کرده است و این حمله را در برابر چشمان جهانیان انجام داده است.» او افزود: «نیروهای PKK و کرد همیشه در کنار ایزدی ها خواهند بود.»

کالکان در بخشی از سخنان خود با انتقاد از حزب دموکرات کردستان (پارتی) گفت: «اگر پارتی همچنان به صورتی غیر مسئولانه عمل کند می توانیم قوی تر عمل کنیم. موضع غیر مسئولانه پارتی مانع از وارد آوردن ضربات سهمگین‌تر به اشغالگران و شکست نهایی آنان شده است.»

این عضو شورای رهبری PKK از عملیات متعدد نظامی حزبش در مناطق مختلف کردستان ترکیه و عراق خبر داد و گفت: «عملیات مهمی در همه استان های کردستان ترکیه از جمله بوتان و سرحد تا درسیم و آمد صورت گرفته است.» او همچنین از عملیات در در مناطق متینا، زاپ و آواشین و هفتانین و خاکورک خبر داد.

او در آخر درباره به رسمیت شناخته شدن مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه گفت: «حمایت از مدیریت خودگردان در سوریه می تواند به قدرتمند شدن سوریه کمک کند. ایجاد مدیریت‌های منطقه‌ای و محلی خودگردان هم اتحاد این کشور را حفظ کرده و هم سوریه را به مدلی مترقی و قدرتمند تبدیل می کند.»

کد خبر 15881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha