حکومت ترکیه به هیچ عنوان نمی تواند مسئله کردها را حل کند

سرویس ترکیه - سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با انتقاد از سیاست های حاکمیت ترکیه عنوان کرد: حکومت ترکیه به هیچ عنوان نمی تواند مسئله کردها را حل کند.

به گزارش کردپرس، سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با انتقاد از سیاست های حاکمیت ترکیه عنوان کرد: «حزب عدالت و توسعه (AKP) زمانی که 17 سال پیش به حاکمیت رسید وعده های زیادی به ملت ترکیه داده و از لغو ممنوعیت ها و حل و فصل تمامی مسائل ترکیه سخن گفت. این حاکمیت نه 17 سال پیش صمیمی بود و نه اکنون صمیمی است. به خصوص این که مسئله کردها را به هیچ عنوان نمی تواند حل کند. حاکمیت سیاسی ترکیه از مسئله کردها و ظلم تغذیه می کند. هیچ چیزی ندارد که به این ملت بدهد. چیزی به غیر از تکرار دهه 90 و 80 میلادی نمی تواند ارائه بدهد».

به نوشته روزنامه دیوار، تملی در خصوص تحولات شمال سوریه نیز عنوان کرد: «اگر به وضعیت عفرین و کردستان سوریه سکوت می کنید مطمئن باشید که جنگ در شما را هم خواهد زد. ما خواستار پایان دادن به این مسئله هستیم و به همین خاطر همه را به صلح و عدالت دعوت می کنیم. به زندان های ترکیه نگاهی بیندازید. به ظلم هایی که در زندان ها صورت می گیرد توجه کنید. کارنامه اقتدار سیاسی ترکیه در زندان های کشور نوشته می شود. تنها با پایان دادن به این اقتدار سیاسی می توانیم از این وضعیت بیرون بیاییم. در کنار هم می توانیم از این ظلم و از این جنگ رهایی پیدا کنیم».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 158835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha