وزیر کردستانی وارد کابینه دولت شد

سرویس کردستان - حجت الله عبدالملکی به عنوان یکی از نخبگان کردستانی با رای اعتماد مجلس در سمت وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی وارد کابینه سیزدهم شد.

به گزارش کرد پرس، حجت الله عبدالملکی اصلاتا اهل شهرستان قروه از توابع استان کردستان است، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور بوده و در این حوزه نیز طی چند سال گذشته طرح های مناسبی در راستای اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ارائه داده است.

وی یکی از جوان‌ترین دانشیاران اقتصاد کشور در سال 1395 بود که در سن 35 سالگی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان عضو هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) منصوب شد.

حجت‌الله عبدالملکی در تاریخ چهارم فروردین ماه سال ۱۳۶۰ متولد شده است. وی هم اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق و معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی است.

عبدالملکی دارای کارشناس ارشد معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق و دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان است. او بین سال‌های ۸۹ تا ۹۱ عضو هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور و از سال ۸۵ تا ۸۸ مشاور وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده‌ است.

عبدالملکی در جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی فسادزدایی از مجموعه های اقتصادی، اصلاحات قوانین کار با هدف رفع موانع و اعطای یارانه بیمه اجتماعی به کارفرمایان از اولویت های برنامه خود عنوان کرده بود.

شفاف سازی دخل و خرج های سازمان تامین اجتماعی و ایجاد عدالت در خدمات درمانی از دیگر محورهای سخنان وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی بود.

تاکید عبدالملکی بر ایجاد سامانه جامع اشتغال ایرنیان با هدف بهبود برنامه ریزی، آموزش های مهارتی و معرفی بیکاران به کارفرمایان بخش دیگری از اولویت های برنامه وی بوده است.

کد خبر 15892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha