۲۱ دستگاه ماینر در کردستان کشف و ضبط شد

سرویس کردستان - قائم مقام مدیرعامل در مدیریت توزیع برق شهرستان های تابعه کردستان گفت: اکیپ‌های این شرکت در پنجمین مرحله طرح ضربتی جمع‌آوری ماینر استخراج رمز ارز در استان، ۲۱ دستگاه را کشف و ضبط کردند.

به گزارش کُرد پرس، عبید علیمحمدی اظهار کرد: بیشترین تعداد ماینرهای کشف شده مربوط به شهرستان دیواندره با هشت دستگاه بود و سقز با ۷، سنندج جنوبی با چهار و مریوان با ۲ دستگاه در رده‌های بعدی بودند.

وی افزود: عملیات کشف و ضبط دستگاه های استخراج رمز ارز توسط ۱۱ اکیپ در قالب ۲۵ نفر و در ۸۰ محله و منطقه شهرستان‌های مختلف استان انجام شد.

قائم مقام مدیرعامل در مدیریت توزیع برق شهرستان های تابعه کردستان با بیان اینکه کشف این دستگاه‌ها با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی صورت گرفت، ادامه داد: از استفاده کنندگان ماینرهای کشف شده، به میزان استفاده غیرمجاز از انرژی و براساس نرخ تعرفه آزاد صادراتی، حق تعدیلی دریافت خواهد شد.

علیمحمدی با بیان اینکه جریمه و قطعی برق نیز برای صاحبان دستگاه های استخراج رمز ارز اعمال می‌شود، یادآور شد: استفاده غیرمجاز از ماینرها باعث فشار مضاعف بر شبکه توزیع، ایجاد نوسان در شبکه و در نهایت خسارت به لوازم برقی مشترکان می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹۶۳ دستگاه استخراج رمز ارز در استان کشف و از هدررفت حدود سه مگاوات برق ممانعت شده است.

قائم مقام مدیرعامل در مدیریت توزیع برق شهرستان های تابعه کردستان با بیان اینکه مشترکان می‌توانند با مشاهده هر گونه دستگاه ماینر مراتب را به شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰، پلیس ۱۱۰ یا ۱۲۱ «واحد عملیات و اتفاقات برق» اطلاع دهند، گفت: شرکت برق مجوزی برای استفاده از ماینر در سطح استان صادر نکرده است و این ممنوعیت تا ۱۵ شهریور و پایان پیک مصرف ادامه خواهد داشت.

کد خبر 15908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha