موافقت وزیر نیرو با تخصیص آب به سامانه سردسیری 

سرویس ایران- وزیر نیرو با تخصیص آب به سامانه سردسیری موافقت کرد.

به گزارش کُردپرس،وزیر نیرو با تخصیص آب به سامانه سردسیری موافقت کرد و احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیر روز گذشته این موضوع را تایید کرد.

اما با اجرای این طرح ،اراضی دشت های روانسر و کرمانشاه و کوزران و ماهیدشت آباد خواهند شد هم ظرفیت عظیمی برای اشتغال جوانان این مناطق فراهم می گردد.

این طرح پس از سه سال و نیم به تصویب رسید و به گفته مسئولان استان با اینکه هزینه آن بسیار کمتر از هزینه اجرای طرح گرمسیری می باشد، اما تاثیرات سامانه سردسیری در حوزه اشتغال و آبی نمودن اراضی دیم، بسیار بیشتر و مشهودتر از آن سامانه خواهد بود.

بنا به بررسی های کُردپرس،در مقابل طرح سردسیری طرح گرمسیری قرار دارد و در این‌ طرح آب از استان کرمانشاه به استان‌هایی مانند استان‌ ایلام انتقال می‌یابد.به گفته مسئولان استانی، طرح گرمسیری هر متر مکعب آن برای کشور ۳ هزار تومان هزینه در بردارد و این در حالی است که طرح سردسیری با وصف آنکه ۱۵۰ هکتار از زمین‌های استان کرمانشاه را آبیاری می‌کند و کمتر از ۱۰۰۰ تومن هزینه دارد،هنوز به بهره برداری نرسیده و مسئولان در اجرای آن تعلل می کنند.

پیشتر مسئولان استان به کُردپرس گفته بودند:انتظار آن است که وزیر نیرو نسبت به این موضوع اهمیت به خرج داده و درخصوص کرمانشاه که دارای بالاترین آمار حاشیه نشینی است اقدام عاجلی به عمل آورد.اجرایی نشدن طرح،عواقب اجتماعی و سیاسی در پی دارد.اگر طرح سردسیری در کرمانشاه به صورت کامل اجرا نشود با توجه به آن که ۳۰۰ هزار نفر حاشیه نشین در استان کرمانشاه وجود دارد ۱۵۰ هزار نفر دیگر بر آنها اضافه شده و موجبِ معضلات اجتماعی و سیاسی خواهد شد.

لازم به یادآوری است طرح آب های سردسیری از پلنگان در استان کُردستان به منطقه روانسر،دشت کوزران،سنجابی و ماهیدشت و کرمانشاه انتقال می‌یابد.

کد خبر 159491

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha