تاکید عمار حکیم بر تسریع در انتخاب نخست‌وزیر جدید عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس جریان حکمه بر لزوم تسریع در انتخاب یک شخصیت مستقل مورد پذیرش سیاسی و اجتماعی به عنوان نخست وزیر جدید عراق تاکید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر سید عمار حکیم، رئیس جریان ملی حکمه بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در شهر بغداد پذیرای مارتین هوث، سفیر جدید اتحادیه اروپا در عراق بوده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، حکیم و هوث در دیدار خود آخرین تحولات صحنه سیاسی عراق و منطقه و همچنین روابط میان این کشور و اتحادیه اروپا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

رئیس جریان ملی حکمه در این دیدار ضمن تکرار موضع خود در پشتیبانی از اجرای خواسته های مشروع تظاهرکنندگان صلح طلب و پیشبرد پروژه اصلاحات به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر در عراق، بر لزوم حفاظت از تظاهرات و مستحکم کردن آن در برابر افراد نفوذی و در تلاش برای منحرف ساختن آن از مسیر مسالمت آمیز خود برای تحقق خواسته های شخصی تاکید کرد.

حکیم در رابطه با منصب نخست وزیری عراق نیز اهمیت تسریع در انتخاب یک شخصیت مستقل مورد پذیرش از نظر سیاسی و اجتماعی، برخوردار از شجاعت و پاکدستی و دارای توانایی اداره دولت انتقالی و آماده سازی برای برگزاری انتخابات زودهنگام را مورد تاکید قرار داد.

لازم به ذکر است که مجلس نمایندگان عراق یک شنبه هفته گذشته در یک جلسه فوق العاده با حضور بیش از دو سوم اعضای آن، با درخواست استعفای عادل عبدالمهدی از منصب نخست وزیری و ریاست دولت فدرال موافقت کرد و به دنبال آن نیز محمد الحلبوسی، رئیس مجلس روز سه شنبه همان هفته در یک نامه رسمی به برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور، از وی درخواست کرد نامزد تصدی منصب نخست وزیری را ظرف 15 روز مامور تشکیل کابینه دولت جدید کند که این مهلت قانونی اواسط هفته آینده به پایان می رسد.

کد خبر 159521

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha