مرگ361 کرمانشاهی در سوانح رانندگی

سرویس کرمانشاه ـ براساس گزارش مرکز آمار نیروی انتظامی استان کرمانشاه، در هشت ماهه امسال تاکنون بیش از 361 نفر براثر سانحه تصادف جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سردار علی اکبر جاویدان افزود: سال گذشته 17 هزار نفر در تصادفات کشور جان باختند که عمده این مرگ و میرها به علت عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اعلام اینکه در استان نیز در هشت ماهه امسال 361 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند، گفت: سالانه حدود 500 نفر تلفات ناشی از حوادث ترافیکی در استان داریم که واقعا جای تاسف است.

وی خاطرنشان کرد: تصادفات در کنار تلفاتی که دارد، تبعات اقتصادی و اجتماعی نیز به همراه دارد و برای همین می‌طلبد که با جدیت بیشتر در راستا راهکارهای کاهش آن قدم برداریم.

سردار جاویدان افزود: مهمترین عامل در تصادفات رانندگی عامل انسانی است و این امر می طلبد تمام دستگاه‌های متولی فرهنگ به ویژه رسانه‌ها پای کار آمده و فرهنگ سازی موثری در زمینه آموزش و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به شروع طرح ترافیکی زمستان 1398 از روز گذشته گفت: این طرح به مدت سه ماه و تا 20 اسفند در سطح راه‌های استان ادامه دارد.

وی با اشاره به تعامل مطلوب دستگاه‌های خدمات‌رسان در این طرح، گفت: در طرح ترافیکی زمستانی در کنار پلیس، دستگاه‌هایی مانند اورژانس، راهداری، آتشنشانی، هلال احمر و امداد خودرو نیز حضور دارند که خروجی این همکاری موثر امنیت و آرامشی است که امروز در سطح راه‌های استان مشاهده می‌کنیم.

جاویدان با بیان اینکه کرمانشاه یکی از استان های سردسیر کشور است، گفت: جغرافیای استان هم بسیار خاص است و همین امر شرایط ترافیکی استان را ویژه کرده است.

وی افزود: کرمانشاه محل عبور چند کریدور اصلی کشور از جمله کریدور شمال غرب به جنوب غرب و کریدور ترانزیتی مرزهای غربی به سمت مرکز کشور است و همین امر موجب شده بار ترافیکی زیادی در سطح استان داشته باشیم.

جاویدان تصریح کرد: این شرایط ترافیکی قطعا در فصل زمستان با دشواری‌هایی همراه است و نیاز است تا کنترل بهتری جهت پیشگیری از حوادث ترافیکی بر روی آن صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در همین راستا طرح ترافیکی زمستانی پلیس با هدف ایجاد نظم و انضباط ترافیکی در محورهای استان در دستور کار قرار گرفته و در این طرح تمامی دستگاه های خدمات‌رسان در کنار پلیس خواهند بود.

وی افزود: در کنار پوشش تمامی محورها در این طرح، سه گردنه برف گیر "قلاجه" حد فاصل اسلام آبادغرب و استان ایلام، "مله ماس" واقع در شهرستان سنقروکلیایی و گردنه "بیدسرخ" حدفاصل بین کرمانشاه و استان همدان بصورت ویژه توسط تیم‌های ثابت پوشش داده می‌شوند.

کد خبر 159524

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha