تلاش می کنید باقی مانده های داعش را با نام ارتش آزاد سوریه به کردها تحمیل کنید

سرویس ترکیه - عمر اوجالان، نماینده شانلی اورفا در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) طی اظهاراتی با انتقاد از سیاست های حاکمیت ترکیه علیه کردها عنوان کرد: تلاش می کنید باقی مانده های داعش را با نام ارتش آزاد سوریه به کردها تحمیل کنید.

به گزارش کردپرس، عمر اوجالان، نماینده شانلی اورفا در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) طی اظهاراتی با انتقاد از سیاست های حاکمیت ترکیه علیه کردها عنوان کرد: «ذهنیتی که در ترکیه از دموکراسی سخن می گوید همان ذهنیتی است که انتخابات 31 مارس 2019 میلادی را با تعیین سرپرست های حکومتی علیه شهرداری ها به تاراج برده اند. مردمان ترک و کرد و تمام جهان این ذهنیت را می بینند. یک وزارت کشوری در ترکیه وجود دارد که قانون اساسی این کشور را به رسمیت نمی شناسد. وزارت دادگستری به دستکاری در عدالت مشغول است. این ریاست جمهوری است که در دادگاه ها حکم صادر می کند و تنها HDP است که در این مجلس مانع از اتخاذ تصمیمات با اکثریت کامل آراء علیه کردها می شود».

به نوشته روزنامه اورنسل، اوجالان در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «عملیات هایی که علیه شمال و شرق سوریه صورت گرفته است یک اقدام اشغالگرایانه است. زمانی که به عفرین حمله کردید تأکید می شد که "جنگ و اشغال" گفته نشود. در حالی که این یک جنگ بود. حتی جنگ علیه کردها بود. از برادری هزار ساله کردها و ترک ها سخن می گویید در حالی که اقداماتی که انجام می دهید خیانت به همین برادری است. برادر با دستگیری، زندانی کردن، سلب اختیار و دست گذاشتن بر حق قانونی برادر خود به تاراجش نمی پردازد. ما این را از حلبچه می دانیم. با انفال کشتار کردها را آغاز کردند. اکنون نیز با سوره فتح علیه عفرین و کردستان سوریه جنگ آغاز می کنند. نمی توانید این سیاست های اشتباه خود را پشت پرده دین انجام بدهید. با شرایطی روبه رو هستیم که حتی تحمل زبان کردی را هم ندارند. این دولت تنها با اتحاد کردها و مذاکره با کردها می تواند توسعه داشته باشد. ولی شما تلاش می کنید تا باقی مانده های داعش را با عنوان ارتش آزاد سوریه به مردمان کرد تحمیل کنید».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 159525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha